וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב חירום ברשות השידור

ליאור ליברובסקי

4.6.2007 / 19:38

הוועד המנהל התכנס דן בתכנית למנוע קריסתה של הרשות, כבר בסתיו הקרוב. עד יולי תגיש הרשות הצעות התייעלות

הוועד המנהל של רשות השידור, דן היום בתכנית הקיצוצים שהובאה בפניו על ידי הנהלת רשות השידור כתוצאה ממצב החרום בו מצוייה הרשות.

התכנית הוגשה על-פי דרישת הועד המנהל כדי לגשר על הפער בתזרים המזומנים השלילי של הרשות הנובע מהפחתת אגרת הטלוויזיה בשנים האחרונות בשיעור המתקרב ל- 40% מחד, ואי הקטנת הוצאות הרשות מאידך.

רשות השידור מכינה תכנית התייעלות אשר תוגש עד אמצע יולי ותכלול המלצות על המבנה הרצוי והאמצעים הדרושים לשידור הציבורי ברדיו ובטלוויזיה. עד לאישור התכנית חייבת הרשות לגשר על הפער בתזרים המזומנים, שאם לא כן יש חשש כבד לקריסתה בסתיו הקרוב.

היות שהנהלת הרשות התבקשה להציג את התכנית גם בפני הוועדים על-מנת לשתפם בתהליך ולקבל מהם המלצות חלופיות, נדחתה קבלת ההחלטות בעניין, לשבוע.

כמו כן, הביע הוועד המנהל חוסר שביעות רצון מאי-ביצוע פעולות התייעלות עליהן סוכם בעבר, והנחה את הנהלת הרשות לבצען, הפעם ללא דיחוי.

קריאה לבכירים: ותרו על 5% מהשכר

בנוסף, יצא הוועד המנהל בקריאה לעובדים הבכירים ברשות, העובדים על-פי חוזה אישי בבקשה לוותר על 5% משכרם, כדי שנטל הקיצוץ בשעות הנוספות לא יפול רק על העובדים הזוטרים ברשות.

לאחר מכן, לאות הזדהות וביוזמתה של הגב' יעלה גרנות-חברת ועדת הכספים, הודיעו חלק מחברי הוועד המנהל וחלק מחברי מליאת רשות השידור על כוונתם לוותר בתקופה זו על 5% מדמי ההשתתפות הניתנים להם בעבור השתתפותם בישיבות ועדות המליאה.

עוד הוסיפו חברי הוועד המנהל והנחו את הנהלת הרשות לא לקצץ בשעות הנוספות לאותם עובדים ששכרם נמוך מהתקרה שנקבעה (6000 ¤ ברוטו).

חברי הוועד המנהל הביעו חשש כי קיצוץ משמעותי לא יוכל להתבצע ללא הפסקת פעילות ממשית ונקיטת צעדים קיצוניים, שמשמעותם היא גם פגיעה בשידור הציבורי בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully