וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמנעה שביתת עיתונאי המו"ל הצרפתי לגרדר

5.6.2007 / 15:55

העיתונאים חוששים כי קרבתו של מנכ"ל החברה, ארנו לגרדר, לנשיא צרפת ניקולא סרקוזי, תפגע בעצמאותם

חברת המדיה לגרדר מנעה שביתת עיתונאים באמצעות הקלת תנאי הפיטורים המתוכננים בחברה, והתחייבה להקים ועדה שתבדוק חששות לגבי עצמאותם הפוליטים של כותרי הדפוס שלה. עיתונאים במו"לית של "פאריס מאץ'" ו"ז'ורנל דו דימאנש" חוששים כי חברותו של ארנו לגרדר, מנכ"ל החברה ובעל השליטה בה, עם ניקולא סרקוזי, נשיא צרפת הנכנס, עשויה לפגוע בעצמאותם של עיתוני החברה.

רווחיה של לגרדר מתחום העיתונים והמגזינים הצטמצמו ב-18.5%. לגרדר הודיעה בינואר כי תפטר 1,000-700 עובדים מחטיבת המדיה שלה ברחבי העולם. עיתונאי לגרדר - הן בעיתונות והן בתחנת הרדיו אירופה 1 - הזהירו כי בכוונתם לפתוח בשביתה היום, במחאה על הפיטורים בצרפת, אך נסוגו מהחלטה זו אמש.

מספר תקריות ב"פארי מאץ'" וב"ז'ורנל דו דימאנש" הולידו האשמות כי לגרדר מקפיא ידיעות שעשויות לפגוע בסרקוזי. מאמר החושף כי אשתו של סרקוזי לא הצביעה בסיבוב הבחירות השני לנשיאות לא הופיעה ב"ז'ורנל דו דימאניש", והובילה את עיתונאיו למחות במהדורה הבאה בטענה כי ההחלטה "פגעה באופן משמעותי בעצמאות ואמינות העיתון". עורך העיתון, ז'אק אספרנדו, אמר כי הוא קיבלת את ההחלטה שלא לפרסם את הידיעה בשל הפגיעה בפרטיות אשת הנשיא. דובר החברה אמר כי ארנו לגרדר לא היה מעורב בהחלטה.

החששות מעצמאות עיתונאי צרפת אינם מוגבלים לעיתוני לגרדר - קרבתו של סרקוזי לבעלי אמצעי תקשורת אחרים נתונה לביקורת ממושכת בצרפת. ביום שני פירסמו 3 איגודי עובדים מאמר המבטא חששות אלה ב"לה מונד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully