וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על הנהלת הרשות להחזיר את המפתחות"

ליאור ליברובסקי

6.6.2007 / 23:30

ראשי הוועדים ברשות השידור נפגשו עם המנכ"ל שקלאר שהציג לפניהם את תכנית הקיצוצים שלו. העובדים: "התכנית לא מוסרית"

מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר שטח היום, בישיבה קשה וסוערת, את תכנית הקיצוצים שלו בפני הוועדים ברשות.

נציגי הוועדים מתחו ביקורת חריפה על התכנית ויצאו נסערים מהדיון. יו"ר ועד עיתונאי קול ישראל בתל-אביב, שמעון וילנאי אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "שדרת הניהול של השנים האחרונות כשלה. אם לא מצליחים לסדר רפורמה הוגנת ופיצויי פרישה הוגנים, שיחזירו את המפתחות." וילנאי הוסיף ואמר: "ההנהלה קיבלה היום מכה. כל הוועדים בלי יוצא מן הכלל תקפו את התכנית. אי אפשר לסגור רשתות כשאנשים משלמים אגרה. ישנן תחנות שמקשיבים להן רבבות רבות של קשישים ונכים. אנחנו חייבם להם. אין להם רדיו אחר".

נציגים נוספים אמרו כי מדובר בתכנית עקומה ולא מוסרית והציעו למכור את מתחם שערי צדק, בו יושבת הנהלת רשות השידור, מתחם ששות השידור חייבת עליו מיליוני שקלים לבנקים בשל ההלוואות שנדרשו לרכישתו. נציגי הועדים טענו בישיבה כי יש מקום למו"מ, אך לא ייתכן שהדברים יפלו עליהם כהנחתה: "מדובר בתכנית שתהרוג במוות איטי את הרשות". נועם גילאור, סגן יו"ר אגודת העיתונאים בתל-אביב אמר לוואלה! ברנז'ה: "לא העובדים אחראים למצב הגירעוני ואין סיבה שהם ישלמו את המחיר".

למה לסגור את הרדיו בערבית?

כפי שפורסם לראשונה בהארץ, רשות השידור עשויה להדמים את רוב תחנות קול ישראל, ובהן קול המוסיקה, רשת א', רשת מורשת, רדיו רק"ע (שמשדר תוכניות לעולים) והרדיו בערבית. במקביל יחדל ערוץ 1 מכל הפקותיו וישדר רק שלוש תוכניות אקטואליה. אחת התוכניות שתרד מהמסך תהיה "יומן", המשודרת בערבי שבת. מאות מעובדי הרשות יחדלו לעבוד לכמה חודשים לפחות ויקבלו משכורת בסיסית בלבד ללא כל תוספות.

בדיון שהתקיים היום הציע מנהל הרדיו, יוני בן מנחם, להחזיר את גבי גזית, שלדבריו, הכניס לרשות השידור יותר מחמישה מיליון שקל בשנה מפירסומות. מנהל רשות השידור בערבית, אדמונד צחייק, תהה בפני שקלאר על האפשרות לסגור את הרדיו בערבית, שנשב לחסכוני ומצומצם בין המחלקות. "גם ככה אין אצלנו שעות נוספות", אמר.

מתי גרינברג, נציגת ההסתדרות הוסיפה: "זה בניגוד להסכמים. על ההנהלה להפגין דוגמא אישית ולא להפיל הכל על העובדים. במידה שהמצב לא ישתנה נגיב בחומרה, בכל הצעדים הקיימים. יש שחיתויות ברשות השידור ואני אחפור כדי להציג אותם. אף עובד לא יישאר בבית".

שקלאר אמור להיפגש בתחילת השבוע הבא עם יושב-ראש הוועד המנהל של רשות השידור, משה גביש ולהביא את התכנית להצבעה בפני הוועדים ביום שני. דובר וועד העיתונאים, חיקה גינוסר, העריך: "אין סיכוי שההצבעה תתקיים במועדה, כפי שהדברים נראים כרגע היא תידחה בשבוע לפחות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully