וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשובת גינת

ליאור ליברובסקי

10.6.2007 / 16:49

רפי גינת השיב לעתירת אלדד, יחימוביץ' וכהן נגד אי הארכת הכהונה של ליבני בדירקטוריון ערוץ 2: "העתירה היא הוצאת לשון הרע"

רפי גינת השיב היום, באמצעות באי כוחו עו"ד ורד גרטל ואריאל שמר, לעתירה שהגישו חברי הכנסת יחימוביץ, כהן ואלדד נגד ההחלטה שלא להאריך את הכהונה של יושב ראש דירקטוריון חברת החדשות יצחק ליבני. החלטה, שסוללת לטענתם, את הדרך למינויו של גינת לתפקיד מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2.

בתשובתם טוענים פרקליטיו של גינת כי העתירה היא בגדר הוצאת לשון הרע נגד גינת וכי הגוף היחיד המוסמך להחליט על התאמת מועמד זה או אחר לתפקיד מנהל חברת החדשות הוא מועצת המנהלים של החברה. בתשובתם מאשימים הפרקליטים את העותרים כי הם נשענים על רכילות ומתייחסים לתביעה שהגיש ניר בכר לאחר פיטוריו מידיעות, אותה הם מכנים חסרת שחר ואת טענותיו הם מכנים כמופרכות. עוד הם מציינים כי בסופו של דבר משך בכר את תביעתו. הפרקליטים מאשימים את העותרים כי הם נשענים על רכילות.

חץ לשלי יחימוביץ'

המשיבים גם מתייחסים לטענת הקונספירציה של העותרים, כאילו מינוי גינת הוא השיקול היחיד ביסוד פעולתה של הרשות. המשיבים רואים בכך "טענה שגובלת בפרנויה של העותרים... שמנסים להלך אימים במטרה קדם את לבני חביבם לכהונה נוספת".

המשיבים מציינים סעיף בחוק, 86 (א) לפיו ניתן למנות מנהל לחברת החדשות אך ורק על פי המלצת נציגי בעלי זיכיונות בחברה. הם שבים ומדגישים כי לבני לא סולק אלא השלים את הקדנציה ואף שולחים חצים לעבר חברת הכנסת יחימוביץ': "נזכיר כי העותרת היתה עד לא מזמן עיתונאית בערוץ השני ולא ידוע על טענה שלה כאילו הרשות השניה היא גוף 'מושחת' המובל על ידי אינטרסים בלתי לגיטימיים, כנטען על ידה בקלות רבה בעתירה זו".

יחימוביץ' מסרה בתגובה לדברים: "בחדשות ערוץ 2 עובדים עיתונאים מקצועיים וישרי דרך והביקורת אינה מושמעת כלפיהם, אלא כלפי הלחצים הבלתי לגיטימיים של אנשי ההון, בשילוב עם רפיון הידיים של הרשות השנייה. כדאי שהמשיב לא יטיל כתם באנשים הטובים המועעסקים בערוץ 2".

גם הזכייניות דוחות את העתירה

בשם קשת השיב לעתירה עו"ד רון גזית: "לדעת קשת יש לבלום את ניסיון הפוליטיקאים להתערב בזהות הדירקטורים הממונים על מועצת הרשות השנייה". גזית טוען בתשובתו כי העתירה מתבססת על שמועות שפורסמו בעיתונות. כן הוסיף והדגיש כי לקשת אין כל מעמד, או כוח בבחירת הנציגים בדירקטוריון וסיכם בדרישה לדחות את העתירה על הסף.

גם בא כוחה של רשת, עו"ד חגי דורון, מדגיש כי לרשת אין עמדה בשאלת זהות חברי הדירקטוריון ומזכיר כי למינוי מנכ"ל נדרש רוב של 75% בדירקטוריון, בניגוד לטענת העותרים. גם רשת מבקשת לדחות את העתירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully