וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניו יורק טיימס": לא למכור את "וול סטריט ג'ורנל" למרדוק

12.6.2007 / 10:45

מאמר המערכת של העיתון מצטרף לקריאת הפיננשל טיימס: "על בעלי השליטה בדאו ג'ונס למצוא קונה שיגן טוב יותר על האינטרסים של הקוראים"

"ניו יורק טיימס" הצטרף לקריאתו של העיתון הבריטי "פייננשל טיימס" (אין קשר עסקי בין העיתונים) וקרא למשפחת בנקרופט שלא למכור את החזקותיה בדאו ג'ונס, הבעלים של "וול סטריט ג'ורנל", לידי ניוז קורפ של רופרט מרדוק.

במאמר מערכת יוצא דופן טוען "ניו יורק טיימס" כי משפחת בנקרופט צריכה למצוא דרך להמשיך להוציא לאור את העיתון המצוין שלה, או למצוא קונה אחר שיגן טוב יותר על האינטרסים של הקוראים "מפני זרמים פוליטיים ומהתובענות של דו"חות רבעוניים".

"פייננשל טיימס" פירסם בסוף השבוע קריאה נרגשת דומה, פרי עטו של אחד הכותבים הנחשבים שלו, העיתונאי מרטין וולף. "וול סטריט ג'ורנל", העיתון השני בתפוצתו בארה"ב, הנחשב לאחד מעיתוני העסקים הטובים בעולם, ייהפך לפופוליסטי וחסר עצמאות עיתונאית אם יימכר לניוז קורפ של רופרט מרדוק, כתב וולף.

וולף אמר כי העיתון, שנהנה היום מכיסוי חדשותי עצמאי, חקרני ובעל סמכות, ומרמת מחקר עילאית ועריכה מקצועית, יאבד הרבה מיתרונותיו אם יימכר למרדוק.

וולף טוען כי מרדוק הוא פופוליסט חובב טבלואידים, גם אם הינו איש עסקים מצוין, וכי בעלותו על ה"ג'ורנל" תגזול מהעיתון האמריקאי את עצמאותו העיתונאית.

הקו המערכתי של מרדוק יהיה פרו עסקי ושמרני - ללא סטייה מהקו הימני שמרני של העיתון כיום, אך ייתכן כי אפילו מרדוק ייקח אותו שמאלה בהתאם לכיוון אליו נושבת הרוח הפוליטית.

וולף טוען כי העיתון ייהפך לקולני ופופוליסטי יותר: "מרדוק יכול לקבל קרדיט משמעותי על הגאות בוולגריות המציפה כיום את בריטניה". הוא מוסיף כי ידוע שמרדוק נוקט בסיקור מוטה לטובת ענייניו העסקיים, כמו בכיסוי חברת התעופה האוסטרלית אנסט, שניוז קורפ החזיקה בבעלותה, וכמו הכיסוי ב"טיימס" הלונדוני על העברת הונג קונג לידי סין.

"אני לא מספיק ציני כדי לראות יתרון בכך שכשלון של ה"ג'ורנל" יהיה הצלחה של 'פייננשל טיימס'", כתב וולף. "העולם זקוק לפחות לשני עיתוני עסקים מכובדים, עצמאיים ובני סמכא", כתב וולף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully