וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית ברשות השידור לדחיית חלק מהקיצוצים

ליאור ליברובסקי

12.6.2007 / 17:30

הנהלת הרשות גיבשה הצעה חלופית, שתבטל את סגירת תחנות הרדיו אך הסכמה לדחיית הטבות ולקיצוץ בהסכמי שכר קיימים

הנהלת רשות השידור החליטה היום להוציא לפועל תכנית קיצוצים מתונה, מתוך כוונה לבצע צעדים מנהליים שלא יפגעו בשידור הציבורי. זאת, מדגישים ברשות, ניתן יהיה לבצע רק עם יהיה שיתוף פעולה מלא מצד העובדים.

הנהלת הרשות, בשיתוף משה גביש יו"ר הרשות, גיבשו הצעה חלופית המאפשרת לשנות חלק מסעיפי תכנית החירום כגון סגירת תחנות הרדיו (קול המוזיקה, רשת א' וערוץ מורשת, ל"ל).

ההצעה כוללת הסכמה לדחיית תשלום חלק מההטבות המגיעות לעובדים בשנת 2007, כגון תשלומי דמי הבראה, דמי ביגוד ומענק יובל לשנה הבאה.

הצד של העובדים: קיצוץ שעות נוספות

העובדים נדרשים להגמיש את הסכמי השכר הקיימים, בסעיפים כמו בקרה על שעות העבודה של העובדים בתיאום עם הוועדים, שינוי חישובי השכר של עובדי הטלוויזיה, לרבות שכרם של היוצאים להפקת שידורי 'מפעל הפיס' וצמצום צוותי השידור היוצאים לחו"ל לכתב וצלם בלבד. כמו-כן, יבוטלו משמרות באולפני הטלוויזיה, דבר המחייב עדכון לוח השידורים.

הסעיפים הנוספים בתכנית החדשה כוללים 10% קיצוץ במכסת השעות הנוספות, 5% קיצוץ בשכרם של כל מי שמשכורתם מחושבת על בסיס כולל, מעבר לחמישה ימי עבודה לכל הדירוגים (המותנה באישור האוצר, ל"ל) והקפאת קידום בדרגות.


כתב "הארץ" אסף כרמל מוסיף: על פי התכנית המתוקנת, יסתיימו בכל יום שידורי ערוץ 1 ב-23:00 וייתכן שיאוחדו מחלקות ברדיו ובטלוויזיה, למשל מחלקת הבידור בערוץ 1 ורשת ג'.

מוטי שקלאר, מנכ"ל הרשות: " כולם נדרשים לתת כתף, לעשות ויתורים בשכר, בהסכמים ובתנאים וזאת על מנת להציל את הרשות. אם הוועדים יקבלו התכנית ניתן יהיה לשנות חלק מתכנית החירום המקורית".

בתגובה לדברים אמר אחד מנציגי הוועדים לוואלה! ברנז'ה: "קבלנו את ההצעה בשעת צהריים מאוחרת. אנחנו לומדים את החלופות שהציג המנכ"ל תוך לוח זמנים קצר. מראייה ראשונה נראה כי ההנהלה מפרה בצורה בוטה את הסכמי העבודה עליה היא חתומה ויש חשש כי ישנה אחיזת עיניים לגבי היקף הקיצוץ. משנת 2003 לא הוצג התקציב, יש העדר שקיפות. אנחנו דורשים שקיפות מלאה כתנאי להיכנס למשא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully