וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרשות השניה הפכה עצמה למשטרת הטעם הטוב"

רוני קורן-דינר

17.6.2007 / 17:24

קשת עתרה לבג"ץ נגד הרשות השנייה בעקבות החלטת המועצה שניתנה בגין התבטאויות של שי ודרור במערכון שביצעו בטקס אנשי השנה

זכיינית ערוץ 2 קשת עתרה לבג"ץ נגד החלטת הרשות השנייה ליטול ממנה זמן אוויר לפרסום בסך 3 דקות, אשר על פי הערכתה משמעותו הכספית כ-250 אלף שקל. החלטת מועצת הרשות ניתנה בגין התבטאויות של צמד השדרנים שי גולדשטיין ודרור רפאל במערכון שביצעו בטקס "אנשי השנה" לפני שנתיים בקטגוריה שהנחו תחת הכותרת "שערוריית השנה". כמו כן מבקשת קשת מבג"ץ להורות על מתן צו ביניים שימנע מהרשות ליטול את דקות הפרסום עד שתוכרע העתירה.

במערכון המדובר התייחסו גולדשטיין ורפאל לראיון בשבועון "רייטינג" של יאיר הניג, בנה של שרת החינוך לשעבר, ולצילומו לכתבה בעירום חלקי. הניג דיבר על חיי הלילה שלו, התפאר שהוא נכנס למסיבות בחינם וכן דיבר על עבודתו כדוגמן ותקליטן ורצונו להיות מפורסם.

במערכון אמרו גולדשטיין ורפאל: "מדובר באמת בייצור חינוכי. שמע, תגיד מה שתגיד על החינוך הלקוי ועל האינטליגנציה שבאמת קשה למצוא, אבל תשמע, פטמות יפות יש לו. מעניין גם אם לימור לבנת אומרת ככה: 'טוב, לא הצליח לי במיוחד, אבל תראו איזה פטמות, לתפארת מדינת ישראל' מעניין אם הוא קיבל את הפטמות שלו מאבא או מאמא. אם זה מאמא הפטמות, אז תגיד מה שתגיד על לימור לבנת, גם לה יש פטמות לתפארת מדינת ישראל".

חוסר סמכות וחריגה מהחוק

מיד לאחר שידור הקטע הסאטירי, הודיעה לעיתונים יו"ר מועצת הרשות, נורית דאבוש, שהיא אינה מאמינה שהחוק וכללי הרשות השנייה מתירים שידור שכזה. היא הוסיפה כי היא מצפה שמנכ"ל הרשות ינקוט לאלתר סנקציה נגד קשת. זאת, לאחר שדאבוש מונתה לתפקידה רק מספר שבועות קודם לכן, כאשר מינויה אושר על ידי הממשלה ובין השאר גם על ידי השרה דאז לימור לבנת. העונש שהוטל על קשת עמד תחילה על נטילת 5 דקות זמן אוויר לפרסום, ולאחר ועדת ערר הופחת העונש ל-3 דקות.

קשת טוענת כי העילה הרשמית לעונש היא שאותו קטע סאטירי לא היה "בטעם טוב", ואחד השיקולים המפורשים בהחלטת העונש היה שיש להיפרע מקשת בגין הפגיעה בשרת החינוך. "עניין לנו כאן, איפה, במועצת הרשות השנייה שהפכה עצמה ל'משטרת הטעם הטוב' בקטעים סאטיריים. ולא סתם סאטירה, אלא סאטירה פוליטית מובהקת בה נשוא הביקורת הוא אחד משרי הממשלה הממנים את מועצת הרשות השנייה. זאת אף זאת: ההחלטה להטיל סנקציה על קשת התקבלה בחוסר סמכות ובחריגה מחוק הרשות השנייה".

עתירת קשת הוגשה באמצעות עוה"ד רון גזית, בנימין רוטנברג ואמיר ונג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully