וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכרז לשתי תחנות רדיו חדשות

ערן גבאי

18.6.2007 / 16:42

נלחמים ברדיו הפיראטי: הרשות השניה תוציא מכרזים לתחנות רדיו לציבור הספרדי-תורני ולאזור יהודה ושומרון

שבוע אחרי שתחנות הרדיו הפיראטיות כמעט ושיתקו את תנועת המטוסים בנמל התעופה בן גוריון, צפויים בקרוב לצאת אל הדרך שני מכרזים לשתי תחנות רדיו עבור ציבור תושבי יהודה ושומרון והציבור התורני-ספרדי. ציבור זה הוגדר על ידי משרד התקשורת כמי שמרבה להקים ולפתוח תחנות פיראטיות.

ייאמר כי כבר בחודש מארס חתם שר התקשורת, אריאל אטיאס (ש"ס), על אישור הקצאת תדרים לשני ערוצי הרדיו האזוריים החדשים. חתימתו היא שאיפשרה לרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו להיערך ביציאה למכרז. ואכן, בעיצומם של השימועים העוסקים בשאלת הארכת זיכיונות תחנות הרדיו האזורי, גיבשה בימים האחרונים הרשות השנייה בראשות נורית דאבוש את המפרט לשני המכרזים לתחנת רדיו לאזור יהודה ושמרון ולתחנת הרדיו התורני-מסורתי-ספרדי.

הרשות תקבע את המפרט ההנדסי

מדובר במכרזים למתן זיכיון לשידורי רדיו בשיטה האנלוגית לאזור יהודה ושומרון (לא כולל שטחי A ו-B של הרשות הפלשתינית) והשני - לרדיו תורני-מסורתי-ספרדי. נודע כי ברשות השנייה החליטו לקבוע לשתי התחנות את המפרט ההנדסי בו הן יהיו חייבות להקים את התחנות. זאת, במקום להותיר בידי הזוכים את הצגת המפרט ההנדסי בעצמם. עוד דורשת הרשות השנייה מהזוכים במכרז כי יקבלו את האישורים הנדרשים מהמשרד להגנת הסביבה בכל הקשור לעמידה בחוק הקרינה.

כבר במארס השנה, התבטא השר אטיאס בנושא ואמר: "אני שמח שהצלחנו לתקן את העוול הצרכני שנגרם לציבור הצרכנים מהמגזר התורני-ספרדי ותושבי יהודה ושומרון, ולאפשר להם ליהנות משירותי רדיו ייעודיים וחוקיים". אטיאס אישר אז הקצאת תדרי רדיו לשני הערוצים.

בעוד שרדיו יהודה ושומרון מקביל לערוצי רדיו אזוריים גיאוגרפית, דוגמת רדיו דרום, שפלה ואחרים, לראשונה נסללה הדרך גם להקמת רדיו אזורי ייעודי - תורני-ספרדי. השר אטיאס הכריז, כבר למן כניסתו לתפקיד שר התקשורת, כי הוא רואה כמשימה לדאוג לכך שהציבור הספרדי-תורני יזכה בתדר רדיו משלו. לטענת משרד התקשורת, שתי האוכלוסיות - הן תושבי יהודה ושומרון והן הציבור התורני-ספרדי - אינן מאזינות לרשתות אחרות ובכך הן שונות מאוכלוסיות ייעודיות אחרות כגון ציבור העולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully