וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה תחליט אם לחלט ערבויות לזכייניות

רוני קורן-דינר

21.6.2007 / 13:47

על פי הרשות, חייבות הזכייניות כספים בעבור דמי זיכיון ותמלוגים. קשת חייבת 10 מיליון שקל, רשת 8 מיליון וערוץ 10 - 35 מיליון

ועדת הכספים של מועצת הרשות השנייה תתכנס היום כדי לקבל החלטה סופית בעניין חובותיהן של זכייניות ערוצים 2 ו-10, שמסתכמים בכ-53 מיליון שקל. על פי רישומי הרשות, חייבות הזכייניות כספים בעבור דמי זיכיון ותמלוגים שלא שולמו בשנים האחרונות. קשת חייבת כ-10 מיליון שקל, רשת חייבת כ-8 מיליון שקל, וערוץ 10 הוא בעל החוב הגדול ביותר, שמסתכם בכ-35 מיליון שקל.

בשבועות האחרונים קיימה מועצת הרשות הליכי שימוע לנציגי הזכייניות, כדי לשמוע את עמדתם ביחס לגובה החובות ולמועדי התשלום. הטענה המרכזית של מנהלי זכייניות ערוץ 2 היא רגולציה בלתי שוויונית לכאורה, בין היחס שזוכות לו קשת ורשת ליחס שזוכה ערוץ 10 מהרשות השנייה. זכייניות ערוץ 2 טוענות כי הרשות נוהגת בגישה מקלה כלפי ערוץ 10, ומאפשרת לזכיינית הערוץ להמשיך לצבור חובות ואף למחוק חלק מהם - בעוד שמהן נדרשת עמידה מלאה במחויבויות כספיות ותוכניות. הזכייניות, ובהן גם ערוץ 10, ביקשו מהרשות להתחשב במצבן הכספי שהורע בשנה האחרונה בשל המשבר בשוק הטלוויזיה המסחרית.

הרשות השנייה קיצצה בתקציבה כ-13 מיליון שקל (מ-84 מיליון שקל ב-2006 ל-71 מיליון ב-2007) וכתוצאה מכך קוצצו גם דמי הזיכיון בשיעור של כמה מיליוני שקלים לכל זכיינית. ואולם, הזכייניות מבקשות הנחה נוספת בדמי הזיכיון. שיעור התמלוגים שמשלמות הזכייניות למדינה באמצעות הרשות הוא 4% בשנה מכלל הכנסותיהן, וגם את השיעור הזה מבקשות הזכייניות להפחית ולהתאים לחברות אחרות בענף התקשורת.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה כי "מועצת הרשות אינה נוהגת לדון בעניינים הכספיים הקשורים לזכייניות מעל גבי העיתון".

הרשות השנייה פועלת מאז פברואר השנה לחילוט ערבויות הזכייניות כנגד אי-תשלום חובות עבר. זכייניות ערוץ 2 הסדירו מאז כ-50% מחובן, ואילו ערוץ 10 מתעקש על כך שחלק ניכר מחובו - 21 מיליון שקל - דינו להימחק. זאת, בטענה שהמדינה ויתרה על הסכום בסבב ההקלות האחרון שניתן לערוץ, עם כניסת המשקיע ארנון מילצ'ן. ואולם, הרשות השיבה שבאותה העת נאמר כי ידונו בהקלות בדמי הזיכיון, אך מעולם לא הובטח שיוותרו עליהם. אם אכן יוחלט היום לחלט ערבויות של הערוץ בגין חוב זה, צפוי הערוץ לפנות לצעדים משפטיים. בערוץ 10 סירבו להגיב על הדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully