וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: אדלסון לא יקנה את "מעריב"

יעל ולצר

24.6.2007 / 18:06

ישיק את החינמון "ישראל היום" בימים הקרובים. נמרודי: "החברה איננה על המדף, אנחנו בעיצומו של תהליך שינוי והתחדשות"

הסתיימו המגעים לרכישת העיתון "מעריב". ככל הנראה, המיליארדר היהודי-אמריקאי, שלדון אדלסון, ויתר על תוכניותיו לרכישת העיתון. זאת, לאחר שלא הושגה הסכמה בינו לבין מו"ל העיתון, עופר נמרודי, לגבי גובה הסכום אותו דרש נמרודי.

ל-TheMarker נודע כי בשבוע האחרון שהה אדלסון בישראל לביקור קצר. מטרת הביקור, בין השאר, היתה לנסות ולסיים את המשא ומתן. עורכי הדין של שני הצדדים ניסו להגיע לעמק השווה, אלא שלפי הידוע, נמרודי דרש עבור העיתון סכום של 160 מליון דולר - לא כולל את הנדל"ן של החברה - ואילו אדלסון הסכים לשלם רק 105 מליון דולר.

לפני כשבוע פורסם ב-TheMarker כי העסקה לרכישת "מעריב" התפוצצה, אולם המשא ומתן חודש והיה ניסיון נוסף לגשר על הפער הכספי בין הצדדים. אלא שביום חמישי האחרון, התברר סופית שאי אפשר לגשר על הפער בן 55 מיליון הדולרים - העסקה התפוצצה סופית, ועורכי הדין של אדסלון החזירו לנמרודי את המסמכים שנטלו כדי לבצע את הערכת השווי ל"מעריב".

מקורבים לאדלסון אישרו את הנתונים המספריים, והדגישו שאכן העסקה התפוצצה סופית. "לא מדברים יותר בנושא", מסרו. "מבחינת אדלסון אין עסקה, הוא לא מתכוון יותר לדון בנושא". הם הוסיפו שמאותו הרגע בו התברר לאדלסון שהעסקה אכן לא תצא לפועל ושהמגעים עם נמרודי נסגרו סופית, הוא החליט לשוב ולשים את כל זמנו ומרצו ביציאת החינמון "ישראל היום". זה, יחולק כבר בימים הקרובים.

המקורבים לאדלסון סירבו להתייחס לשאלה כיצד הגיב נמרודי לביטול העסקה. "בדרך כלל אומרים שהראש צריך לבוא לפני הידיים. מי שחושב שהסדר הוא הפוך, צריך לדעת שישלם את המחיר", סיכמו. דובריו של אדלסון ביקשו שלא להגיב על הידיעה.

לעומת הנתונים הכספיים שמסרו מקורבי אדלסון, מקורבים לנמרודי מסרו שמדובר בסכומים מעט שונים. לטענתם, נמרודי דרש 170 מיליון דולר תמורת "מעריב", ואדלסון הסכים לתת 120 מיליון דולר. הם הוסיפו שנמרודי שלם לחלוטין עם ההחלטה לסיים את המשא ומתן ולא למכור את "מעריב" לאדלסון.

נמרודי לא חושש מתחרות

עופר נמרודי: "בתחילת הדרך כאשר אדלסון דיבר על סכום של 250 מיליון דולר, היה מפתה לדון בכך כי היה מדובר בסכום משמעותי מאוד עבור כל אחד. ברגע שהתחלנו להבין שהמספרים פחתו באורח בלתי סביר, מבחינתינו העסקה ירדה מהפרק. החברה איננה על המדף"

והיא לא תהייה יותר על המדף?

"החברה איננה על המדף. אנחנו בעיצומו של תהליך שינוי והתחדשות, אני אוהב את "מעריב", מאמין בו ומכיר בחשיבותו בציבוריות הישראלית".

אתה חושש מתחרות עם "ישראל היום" שיקים אדלסון?

"אני האחרון שחושש מתחרות, אנחנו פועלים בשוק תחרותי מאוד מזה עשרות שנים."

אתה רגוע?

"אני נחוש ורגוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully