וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל היום" יופץ בכ-350 אלף עותקים

יעל ולצר

26.6.2007 / 22:57

אדלסון ישקיע בחינמון, שיצא לאור בעוד כשבועיים, 180 מיליון דולר. מקורביו: כל עוד התקיים מו"מ עם נמרודי, לא היה הסכום ודאי

לא פחות מ-180 מיליון דולר ישקיע המיליארדר האמריקאי שלדון אדלסון בעיתון היומי החדש שלו, החינמון "ישראל היום", שאמור לצאת לשוק בעוד כשבועיים. הסכום הזה אמור לתת את המענה להפצת העיתון ולהוצאות הדפוס של העיתון, ולשמש כמובן גם למשכורות העובדים ולהוצאות תפעוליות שונות במהלך שלוש השנים הקרובות.

מקורות מקורבים לאדלסון אמרו ל-TheMarker שכל עוד התקיים מו"מ בינו לבין מו"ל "מעריב", עופר נמרודי, לגבי רכישת העיתון, לא היה הסכום הגבוה הזה ודאי.

השבוע התפוצצה עסקת "מעריב", ואדלסון - שהגיע במיוחד לארץ לצורך המו"מ - חזר ללא הסכם. לפיכך, הוא החליט באופן נחוש ביותר להשקיע את הסכום הזה ב"ישראל היום".

בנוסף נודע ל-TheMarker שכבר ביומו הראשון יופץ "ישראל היום" בכמות שקרובה ל-350 אלף עותקים, מתוך כוונה שמספר זה ייתן מענה למספר העותקים שמופצים על ידי העיתונים היומיים הגדולים בימי חול. זאת, בהתחשב בכך ש"ידיעות אחרונות" מופץ בכ-250 אלף עותקים בימי חול, "מעריב" מופץ בכ-135 אלף עותקים, ו"הארץ" בכ-72 אלף עותקים.

בשלב זה, אין בכוונת "ישראל היום" להיות מופץ בסופי שבוע. לפי הידוע ל-TheMarker, העיתון יודפס בארבעה בתי דפוס בישראל, של אלי עזור ושל ידיעות אחרונות.

עיתון עד הבית

השינוי האסטרטגי העיקרי בהפצת "ישראל היום" הוא לגבי אופן חלוקתו. ל-TheMarker נודע שאם עד לאחרונה היתה התוכנית המקורית לחלק אותו בתיבות הדואר, הרי שמבדיקות ומסקרים שניהלו אנשי אדלסון עבור "ישראל היום" הסתבר כי אנשים מעדיפים את העיתון בפתח ביתם.

לפיכך, בעוד כשבועיים יופצו לפחות 100 אלף עותקים בגוש דן לפתח הבתים, והיתר יחולקו בצמתים מרכזיים, בתחנות אוטובוס, בקניונים ובמרכזי קניות. נכון לעכשיו ידוע כי נשכרו כ-150 צעירים, שתפקידם יהיה לחלק את החינמון.

המערכת של "ישראל היום", שממוקמת בבניין מיקרודף בתל אביב, כבר בהכנות: העורכים והכתבים נכונים לתחילת העבודה.

עוד נודע ל-TheMarker כי בימים הקרובים יושלמו גם ההכנות להוצאתו של החינמון של דודי וייסמן - מבעלי הריבוע הכחול ותחנות הדלק דור-אלון - ושל אלי עזור - מבעלי ג'רוסלם פוסט וצ'רלטון.

החינמון של וייסמן יהיה קטן יותר, ויופץ בתחנות דלק וברשתות השיווק של וייסמן. הוא יודפס בדפוס של עזור. גם חינמון זה יצא לשוק בעוד כשבועיים, מה שיוסיף לחימום הגיזרה, החמה בלאו הכי.

דובריהם של אדלסון ואלי עזור סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully