וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אדלסון גזל מידע מסחרי וסודי"

יעל ולצר

27.6.2007 / 14:45

נמשכת ההתכתשות המשפטית בין מו"ל "ישראלי" שלמה בן צבי לשותפו לשעבר שלדון אדלסון. והפעם: כך מקים אדלסון חינמון משלו

שוב מתקפה של איש העסקים שלמה בן צבי על שלדון אדלסון, המחזיק בבעלות על חברת ניוזקו: בן צבי טוען כי על מנת להבטיח את הצלחת מזימתו של אדלסון להשתלט על חברת ישראלי ניוז, מו"ל העיתון "ישראלי", הוא מקים בימים אלה חינמון מתחרה.

בן צבי טוען כי "פעילותו זו מבוססת כולה על ידע ומידע שהגיע אליו, בין היתר, מעובדים לשעבר של החברה - וזאת תוך גזילת מידע מסחרי סודי של החברה וניצולו לרעה בדרכים פסולות".

את הדברים טען בן צבי בכתב הגנה שהגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב, במסגרת תביעה של 31 מיליון שקל שהגיש נגדו אדלסון.

הקנוניה נגד ישראל(י)

בתביעה, שהוגשה באמצעות עוה"ד יורם דנציגר ואמיר שרגא, דרשה ניוזקו השבת סכומים שלטענתה העבירה לעיתון, המסתכמים לכאורה ב-31 מיליון שקל.

בן צבי אומר כי ניוזקו גרמה לכך שישראלי ניוז צברה חובות גבוהים לספקים שונים, בעיקר לבתי דפוס.

לדבריו, מדובר בחובות שהיה עליו לממן באופן בלעדי ומלא. רק בדיעבד, כך נטען, התברר לו כי המהלכים שנקט אדלסון באותה תקופה היו חלק ממזימה מתוכננת ומתוזמנת היטב שנועדה לאפשר לו להשתלט על החברה.

כחלק מהמזימה, כך בכתב ההגנה, תיכנן אדלסון באמצעות ניוזקו לנצל לטובתו האישית הזדמנות עסקית של החברה, שבאה לעולם ביוזמתו של בן צבי, של מיזוג פעילותו של עיתון יומי רגיל - "מעריב" - עם חינמון - "ישראלי".

בכתב ההגנה, שהוגש באמצעות עוה"ד איל רוזובסקי, ערן שמעוני ואלי בורשטין, הוסיף בן צבי כי לאחר שניסיונותיו של אדלסון להשתלט על "ישראלי" באמצעות ניוזקו כשלו, אדלסון גמר אומר לגרום לקריסת החינמון, וכי על מנת לממש מזימה זו הוא פועל להקמת החינמון המתחרה.

לפי הנטען, התנהלותו של אדלסון גרמה לבן צבי נזקים כבדים, כך שגם אם יעלה בידה של ניוזקו להוכיח כי השקיעה בחברה כספים או שנתנה לחברה הלוואה - היא אינה זכאית להשבה כלשהי. זאת, בין היתר, לאור הטענה כי ניוזקו ביטלה הסכמים תוך הפרתם היסודית, וכך גרמה לחברה נזקים.

בכתב ההגנה נאמר כי במועד שבו בוטלו ההסכמים, נותרה ניוזקו חייבת לחברה סכום של כ-6 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully