תובע צבאי

קצינים בצה"ל תובעים 150 אלף שקל מעיתון הארץ, על שהוזכרו בכתבה שעסקה בליקויים במלחמת לבנון ובהכשרה הלקוייה של הקצינים

ליאור ליברובסקי
27/06/2007

מפקד הבקו"ם ומינהל הגיוס אל"מ אמיר רוגובסקי ומפקד מדור הקליטה בצה"ל רב-סרן יצחק לביא תובעים 150 אלף שקל מעיתון הארץ, בעקבות כתבה שפרסם הכתב הצבאי של העיתון עמוס הראל, שעסקה בהכשרה המקצועית של בכירי צה"ל.

הכתבה, שפורסמה בחלק ב' של העיתון בדצמבר 2006, עסקה בליקויים במלחמת לבנון. מעל הכותרת: "מה הפלא שכך נראתה הלחימה בלבנון?" הופיעו חמש תמונות של קציני צה"ל, בינהן תמונותיהם של שני התובעים.

לטענת עורכי הדין של רוגובסקי ולביא, ממשרד צלרמאיר, פילוסוף ושות', הרושם הנוצר מקריאת הכתבה הוא רושם מוטעה, הן מכיוון שבהליך הכשרתם של התובעים לא נפל פגם כלשהו והן מכיוון שהתובעים לא לקחו חלק במלחמה ואין ולא היה להם, במסגרת תפקידיהם, קשר כלשהו אליה.

דובר צה"ל פנה בסמוך לפרסום הכתבה לראש מערכת הכתבות בהארץ רמי רוטהולץ, בבקשה כי העיתון יפרסם התנצלות. לאחר שהפנייה לא זכתה להתייחסות מצד הארץ פנו השניים במכתב נוסף שלא הניב תוצאות, כך לפי כתב התביעה. מכאן החליטו השניים לפנות לבית משפט השלום בתל אביב בתביעת פיצויים על סך 75 אלף שקלים לכל אחד.

מהארץ נמסר: "ברגע שנקבל את כתב התביעה נלמד את הנושא ונחליט בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully