וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפרסמים פורשים מקקטוס הזהב

איילה צורף

2.7.2007 / 10:06

החברות הגדולות במשק החליטו לפרוש מהתחרות ולהתמקד רק בתחרות האפי. איגוד משרדי הפרסום: התחרות תתקיים גם השנה

בהחלטה דרמטית הודיעו הבוקר מנהלי איגוד המפרסמים - יו"ר האיגוד, ירון דור, ומנכ"לית האיגוד, ותלמה בירו, כי האיגוד וחבריו - המפרסמים הגדולים והבינוניים במשק - לא יקחו חלק בתחרות קקטוס הזהב.

במשך שנים ארוכות ניהלו את התחרות שני איגודים: איגוד משרדי הפרסום ואיגוד המפרסמים. בשנה האחרונה הגיעה התחרות לפרשת דרכים, לאחר ש-4 מתוך 6 משרדי הפרסום הגדולים בישראל החליטו שלא לקחת בה חלק. (מקאן אריקסון, באומן-בר-ריבנאי, גיתם וראובני-פרידן).

אך למרות זאת, ההחלטה של איגוד המפרסמים להמשיך ולתמוך בקיומה של התחרות איפשרה לה להתקיים, שכן הנהלת האיגוד עודדה את המפרסמים (שטראוס, תנובה, וכדומה) להגיש מועמדות לתחרות באופן עצמאי, שלא באמצעות משרדי הפרסום שלהם. ואכן, כך היה: חלק גדול מהמועמדויות בתחרות האחרונה נערכו ללא משרדי פרסום, רק עבור הלקוח - המפרסם.

דור ובירו נפגשו אתמול בערב עם יאיר גלר, יו"ר איגוד משרדי הפרסום, ויגאל בראון, מנכ"ל האיגוד, והודיעו להם על ההחלטה לפרוש מהתחרות.

"הנהלת איגוד המפרסמים החליטה על פרישה מהתחרות כצעד נוסף בתהליך חשיבה אסטרטגי כולל המתבצע בימים אלה באיגוד. תהליך המתמקד בתפקיד האיגוד לתת מענה ממוקד ונכון יותר לנושאים העומדים בראש סדר העדיפויות של אנשי השיווק בישראל", נאמר לגלר ולבראון.

עוד מצוין במכתב שקיבלו גלר ובראון כי "אנשי השיווק בישראל, חברי איגוד המפרסמים, מכירים בחשיבותה העצומה של העבודה הקריאטיווית המשובחת שנעשית בארץ, עם זאת ובאופן טבעי, אנו מגלים הזדהות גדולה פי כמה עם מהלכים שיווקיים מרשימים ותוצאות כמותיות מוכחות, שהפרסום הינו נדבך אחד מהם". הללו מתכוונים לתחרות האפי, הבוחנת אפקטיוויות של מהלכים שיווקיים, ומציבים אותה בראש סדר העדיפויות של האיגוד.

דור ובירו מסבירים כי ההחלטה לפרוש מתחרות הקקטוס נבעה מרצונותיהם לתחומי העניין ולהלכי הרוח של המפרסמים ואנשי השיווק בישראל.

בתגובה אמר יגאל בראון, מנכ"ל האיגוד כי "אני מבין את הרצון של המפרסמים לפרוש מהתחרות. הוסבר לנו שהיא נובעת מהחלטה שלהם להתמקד יותר בפעילות שיווק ופחות בפרסום. עבורנו ועבור התחרות זאת הזדמנות גדולה: משרדי הפרסום מזמן רצו שיבוץ של אנשי קריאייטיב פרסומאים בלבד כשופטים בתחרות וכעת ניתן יהיה לעשות את זה".

האם התחרות תמשיך להתקיים במתכונתה הנוכחית?

"התחרות תמשיך להתקיים עוד שנים רבות. המתכונת תישאר אותו דבר. מה שישתנה זה מתוכנת השיפוט: הנהלת האיגוד תיכנס למרתון של דיונים על מהו אופן השיפוט המוסכם על כולם."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully