וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הראיון הפך לכתם שחור על חדשות 2"

יעל ולצר

4.7.2007 / 16:47

בכירים בחדשות 2 שולפים את הסכינים נוכח הביקורות הקשות על הראיון שהעניק אמש קצב לארז רותם. המהדורה השיגה אמש 21.7%

הציפייה הדרוכה לראיון עם נשיא המדינה היוצא, משה קצב, הפכה אתמול לאכזבה גלויה ובאחד העיתונים היומיים אף כינו את הראיון שנתן קצב בחדשות ערוץ 2: "בעילה אסורה בהסכמה".

הרייטינג אמנם נסק ליותר מ-20%, אך כשהסתיים הראיון החליף הגיחוך את ההתפעלות מעצם ההישג של הערוץ. לדעת בכירים במחלקת החדשות של הערוץ השני, האחראי לראיון היה ממלא מקום מנכ"ל חברת החדשות, אבי וייס, והוא עשה זאת כדי לקדם את עצמו ולקבל קביעות בתפקיד המנכ"ל.

אחד העובדים הבכירים במחלקה אמר היום כי "רק בינואר תקף קצב בחריפות את מגיש החדשות של הערוץ השני, גדי סוקניק. אתמול הוא נתן ראיון בלעדי לארז רותם שהבטיח שפיכת אור חדש על הפרשה, אך בסופו של דבר היה זה ראיון עקר מתוכן עם הנשיא לשעבר כשאשתו הכנועה כצפוי עומדת לצידו ושותקת".

כנסו כנסו, יש טינופים

לא מעט קולות של עובדים שכצפוי סירבו לחשוף את שמם נשמעו היום בערוץ השני. כולם היו תמימי דעים לגבי האכזבה מהראיון: "הכל קרה בגלל שלחברת החדשות אין היום דירקטוריון בפועל", אמר אחד העובדים. "יש מנכ"ל זמני, אבי וייס, שעושה הכל כדי להעלות את הרייטינג וזה סוד גלוי שהוא הבטיח לעצמו להיות המנכ"ל הקבוע. אז מה הוא לא יעשה בשביל הרייטינג? הוא הביא את קצב לראיון בלעדי ואכן הרייטינג נסק והתקרב ל-24%".

"אבי תקע לעצמו מקל בגלגלים", המשיך אותו עובד. "חדשות ערוץ 2 התרסקו אתמול והראיון הפך לכתם שחור שלא במהרה יימחק ויהפוך שנינה ולעג. מי שנושא בתפקיד הניהולי הראשון במעלה אסור היה לו לנהוג כך וחבל ששיקולים אישיים שלו גברו על שיקולי הערוץ".

"אבי וייס סגר 'דיל' עם קצב, זה ידוע וברור", אמר עובד אחר. "כבר ביום חמישי שעבר התחיל קצב לקבל דקות שידור תומכות בערוץ השני והנה הוא גם קיים את חלקו בעסקה והתראיין באופן בלעדי. שמעתי היום עיתונאים ותיקים שאמרו שהראיון הזה היווה פגיעה בערכים עיתונאיים בסיסיים והם הרגישו תסכול עיתונאי אמיתי".

דברי הבל שלא ראויים לתגובה

בחדשות ערוץ 10 סירבו להתייחס לנושא, אבל אחד מעובדי מחלקת החדשות בערוץ אמר כי "ברור שהיתה פה פשלה נוראית, אבל אני לא רוצה לרקוד על הדם. ברור לי שהראיון נעשה גם כדי לעודד מחדש את אחוזי הצפייה שירדו בחודשים האחרונים מול חדשות ערוץ 10".

לעומתם, אמר עובד אחר במחלקת החדשות של הערוץ השני: "טעינו. מה שלא יודעים הוא שקצב הבטיח ראיון מלא ואחרי שבע דקות הוא פשוט הסתובב והלך והשאיר את ארז רותם עם השאלות האמיתיות והקשות בלי הזדמנות לשאול אותן. הטעות היתה שלא שיתפנו את הצופים בזה וזו טעות עריכה חד פעמית וחבל עליה".

"מה הקשר לאבי וייס? איזה ערוץ לא היה רוצה להיות במקום ערוץ 2 ולהביא את קצב לחדשות?", המשיך אותו עובד. "נוח לשכוח שערוץ 2 הוא שחשף את הפרשה, הוא שספג את הרותחין של קצב במסיבת העיתונאים בינואר והוא שהביא את עמדת המתלוננות והצליח לגרום ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לומר בראיון במוצאי שבת ש'קצב הוא עבריין מין סדרתי'".

ענת גלובוס, דוברת חברת החדשות של ערוץ 2, מסרה בתגובה: "הדברים שנאמרו לגבי אבי וייס הם דברי הבל שלא ראויים לתגובה. הם מעידים על הקשקשת של שוחרי רע מקצועיים יותר מאשר על העניין עצמו".

  • עוד באותו נושא:
  • משה קצב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully