וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפורים מבית המשפט

נורית רוט

4.7.2007 / 20:25

יוסי אלפי - יוצר הסדרה "שכונת חיים" תובע חצי מיליון שקל על הפרת זכויות יוצרים בפרסומת "הסולחה" של צבר

יוסי אלפי, הידוע גם כמארגן ערבי מספרי סיפורים, הגיש אתמול תביעה בסך חצי מיליון שקל נגד הטלוויזיה החינוכית הישראלית, סלטי צבר וחברת הפרסום מקאן אריקסון, בגין הפרת זכויות יוצרים בסדרת הטלוויזיה "שכונת חיים" ששודרה בטלוויזיה החינוכית בשנים 1977-1975.

על פי התביעה, שהוגשה על ידי עו"ד דן חי לבית המשפט השלום בתל אביב, אלפי הוא ההוגה והיוצר של הסדרה המיתולוגית. לטענתו, על פי הסכם שהיה לו באותה עת עם הטלוויזיה החינוכית, אשר אבד במרוצת השנים, זכויות היוצרים בסדרה נשארו בידיו שכן ההסכם לא קבע דבר לגבי העברת זכויות היוצרים אליה.

בהמשך, נטען, הוא התמנה גם כיועץ לסדרה ומעמד זה גובש בהסכם בין הצדדים לפיו במסגרת תפקיד זה לא יהיה זכאי לזכויות יוצרים. לטענת אלפי, הטלוויזיה החינוכית מנסה על בסיס הסכם זה לשלול את זכויות היוצרים שיש לו בסדרה.

לטענת אלפי, באפריל 2006 הוא נדהם לגלות כי בפרסומת לסלטי צבר שגוללה סיפור של סכסוך שכונתי בין שתי חומוסיות המסתיים ב"סולחה", עשו הנתבעות שימוש בדמויות מרכזיות מתוך הסדרה שכונת חיים, ואף שניים מהשחקנים המקוריים מהסדרה השתתפו בה. בכך, נטען, הטלוויזיה החינוכית העניקה זכות שימוש ביצירה לגורמים שלישיים וזאת ללא רשותו וידיעתו.

לטענתו, נודע לו על כך באקראי מפיו של יאיר ניצני שייצג את הטלוויזיה החינוכית ותיווך בעסקה. אלפי הודיע לניצני כי זכויות היוצרים ביצירה שייכות לו וכי אסור לעשות בהם שימוש ואולם הטלוויזיה החינוכית פעלה מאחורי גבו והעלתה את הפרסומת לשידור, זאת אף בלי שניתן לו כל קרדיט כיוצר הסדרה.

לפיכך, טוען אלפי, נגרמו לו נזקים רבים המוערכים על ידו בכ-1.4 מיליון שקל, בין היתר בגין אובדן הרווח הפוטנציאלי שהיה יכול לקבל ממתן רשות השימוש ביצירתו, ואולם משיקולי אגרה הוא העמיד את תביעתו על חצי מיליון שקל. טרם הוגש כתב הגנה.



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully