וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40% מעובדי רשות השידור יפוטרו

יעל ולצר

8.7.2007 / 20:45

יו"ר רשות השידור משה גביש והמנכ"ל מוטי שקלאר הודיעו על פיטורי 850 עובדים ותיקים וקליטת 150 עובדים חדשים בשנה הקרובה

במסיבת עיתונאים דרמטית שהתקיימה היום (א') בבניין רשות השידור בתל אביב, הודיעו יו"ר הרשות, משה גביש, ומנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר, על פיטוריהם הצפויים של כ-850 עובדים, שהם כ-40% מכלל עובדי רשות השידור, זאת במהלך השנה הקרובה ולאור הרפורמה עליה הכריזה הרשות.

מתוך 1,900 עובדים, כ-700 עובדים יפוטרו ומשרותיהם לא יאויישו ועוד 150 עובדים יוחלפו בעובדים אחרים. סך עלות הרפורמה לביצוע השינוי המבני ברשות יגיע לכ-800 מליון שקל, כשמחצית הסכום מיועד לדיגיטציה, ארכיונים, שדרוג תשתיות וציוד וסגירת גירעון תזרימי עד סוף 2008. המחצית השנייה, 330 מליון שקל, תוקצב לפיצויי פרישה בתנאים משופרים לעובדים המפוטרים.

במסיבת העיתונאים הוסברו עיקרי הרפורמה עליה שקדו במהלך החודשים האחרונים ועדת היגוי פנימית של הוועד המנהל בסיוע חברת 'טאסק' שקיבלה על עבודתה כ-600 אלף שקל. המימצאים העיקריים אליהם הגיעו בוועדה זו הם שיש לשפר את התוכן הירוד של שידורי הרדיו והטלויזיה, להפחית במצבת כוח האדם המנופחת, להגיע להסכמי שכר רציונליים, להחדיר מוטיווציה בקרב העובדים, להדביק את הפיגור הטכנולוגי, לעצור נטישת טאלנטים - והכל כדי לקבל לגיטימציה ציבורית.

מכאן באו המסקנות הבלתי נמנעות על פיטורי העובדים ועל ההוצאה שתאפשר את הרפורמה, כשההוצאה תיפרס על פני שתי שנות תקציב במימון האוצר והרשות תידרש להחזיר חלק מעלויות חד פעמיות אלו על פני מספר שנים.

למרות קולות מחאה של נציגי ועדי העובדים שלא הורשו להיכנס למסיבת העיתונאים, גביש נשמע נחרץ במהלך ההודעה על הרפורמה: "מבלי ביצוע הרפורמה ואם הרשות תמשיך להתנהל במתכונתה הנוכחית, דהיינו תוכן ירוד והמשך נטישה תוך סיבסוד של כמיליארד שקל במהלך חמש השנים הקרובות, רשות השידור בהחלט עלולה להיסגר", הודיע.

שקלאר הוסיף: "אנחנו עומדים בפני תקופה לא קלה ולא פשוטה בכלל וברור לי שיהיו התנגדויות מצד העובדים ואולי גם משרד האוצר יערים קשיים. אבל את הרפורמה חייבים לבצע. אני לא מקבל את האסכולה של אורי שנער לפיה יש לסגור את הרשות ולפתוח אותה אחר כך מחדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully