וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם TheMarker קיבל אפי

גלי ברגר

8.7.2007 / 22:52

על המהלך השיווקי העסקי הטוב ביותר ב-5 השנים האחרונות. השופטים העניקו את הפרס על בניית המותג הכלכלי החזק בישראל

15 מנכ"לים, 44 אנשי שיווק פרסום ואקדמיה ו-150 סטודנטים השופטים בתחרות האפי הישראלי העניקו את פרס האפי פלטינום ל-TheMarker ומשרד הפרסום מקאן אריקסון על בניית המותג הכלכלי החזק בישראל. האפי פלטינום הוא הקטגוריה היוקרתית ביותר בתחרות האפי והוא מוענק למהלך העסקי והשיווקי הטוב ביותר בחמש השנים האחרונות.

מאז נוספה הקטגוריה זכו בו חברת פרטנר על החדרת המותג אורנג' ועלית על החדרת מסטיק MUST.

מסטארט-אפ לעיתון יומי

TheMarker הוקם בתחילת 2000 כסטארט אפ אינטרנטי עצמאי על ידי שלושה עיתונאים-יזמים בשיתוף קבוצת "הארץ" והיה העיתון האינטרנטי הדינמי העצמאי הראשון בישראל. היו אלה ימי פריצת האינטרנט ושוק העיתונות העולמי עדיין התלבט בשאלה כיצד עליו להתמודד עם האיום על עתידו.

כיום, שבע שנים מאוחר יותר ושנתיים לאחר שהמותג TheMarker התרחב ונהפך לעיתון כלכלי יומי, נרשמה קפיצה של 18% במספר המנויים המשלמים של העיתון והוא נהפך לאחד המותגים הראשונים בעולם שצמחו מהרשת ומינפו את הצלחתם במדיום האינטרנטי להצלחה במדיה "הישנה".

אתר TheMarker הושק ב-2000 מתוך רצון לספק מענה לצורך הגובר בתוכן כלכלי עדכני ומקיף באינטרנט, תחת המסר "ערוץ חדש לכלכלה חדשה". קבוצת הארץ לא היתה שחקן משמעותי בתחום האינטרנט והעיתונות הכלכלית ובאותה תקופה הוויכוח בנושא השפעת הרשת על העיתונות המודפסת היה בעיצומו. בקבוצה החליטו להקים חברת אינטרנט נפרדת ועצמאית, עם תרבות ארגונית ואסטרטגיה שונה מהעיתון, שממנה צמחו בהמשך המגזין, הכנסים והעיתון היומי.

בינואר 2002 רכש TheMarker את אתר Analyst Online במטרה להיות השחקן היחיד בשוק המציע One stop shop - כל החדשות המתעדכנות לצד המידע הבורסאי מהשווקים. במחצית השנייה של 2001 הושק מגזין TheMarker בתחום הכלכלי במטרה לכבוש נישה פנויה בעולם המגזינים.

המגזין השיק פרויקטים שונים שכוונו לקהל המטרה, בהם "100 המשפיעים" ו-"500 העשירים" של ישראל. מספר המנויים של המגזין החודשי TheMarker גדל במהלך השנים ב-50%-30% בשנה וכיום הוא עומד על 33 אלף מנויים משלמים על פי נתוני החברה.

בינואר 2005 הושק המהלך השלישי של TheMarker, העיתון היומי, ובעקבותיו השתנתה זירת העיתונות הכלכלית בישראל ועיתון "הארץ" החל לצמוח לאחר שנים של ירידה במספר המנויים. ענף העיתונות נקלע לתקופה קשה עם עלייתו של האינטרנט.

נתח השוק של העיתונות מעוגת הפרסום בישראל הצטמצם בשנים 2006-2002 מ-56% ל-49% (נתוני זניט מדיה, 14 בינואר 2007). "ידיעות אחרונות", "מעריב" ו"גלובס" איבדו מנויים ועברו למבצעי מכירה אגרסיווים וגם עיתון "הארץ" נפגע מהמשבר.

לצד תפיסת העיתון כיוקרתי, אמין ומכובד, סבל "הארץ" גם מתפיסות שליליות של עיתון שמאלני, כבד ואף מיושן. כעיתון Broadsheet רציני ומעמיק הוא התקשה למשוך את דור הקוראים החדש.

בעוד "הארץ" סבל משחיקה בכמות המנויים, אתר TheMarker המשיך להתחזק באינטרנט ומשך קהל צעיר יותר. על רקע זה הושק העיתון הכלכלי TheMarker בפורמט קומפקטי המצורף מדי יום ל"הארץ". התקציב הפרסומי שהוקצה למהלך היה כמיליון דולר והוא כלל בין השאר קמפיין טלוויזיה שבו נעשה שימוש בדמות דוב הפנדה.

בעקבות המהלך עלתה תפוצת "הארץ" בין 2004 למחצית 2007 ב-18%. המהלך הקטין את אחוז נטישת הקוראים ב-20% (נתוני החברה). בסוף 2006 הגיע "הארץ" לשיא של יותר מ-60 אלף מנויים משלמים וכיום הוא נאמד ב-63 אלף מנויים. מאז השקת העיתון היומי חלה עלייה של 50% בהכנסות מפרסום ב-TheMarker בהשוואה להכנסות המוסף "הארץ כלכלה" ב 2004.

*אתר וואלה! הוא בבעלות קבוצת הארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully