וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבבה בחבילת הבסיס?

ליאור ליברובסקי

11.7.2007 / 14:11

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ ארדן הורה לבדוק את מחויבויות התוכן של ערוץ ספורט 5. זולגים התכנים מעצמם, עכשיו גם בכנסת

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה היום בזליגת תוכן לערוצי הספורט החדשים בתשלום. יושב ראש הוועדה ח"כ גלעד ארדן הבטיח בדיון כי הועדה תקיים השוואה בין התוכן המינימלי בו נדרש לעמוד ערוץ 5 בעת הקמתו לבין התוכן לו הוא מחויב היום, זאת בכדי לוודא כי מחויבות ערוץ הספורט הפתוח לא קטנו אלא גדלו. "ריבוי ערוצי הספורט בשנים האחרונות מטיל עומס כלכלי כבד על חובבי הספורט", אמר ארדן "תפקידה של מועצת הכבלים והלווין לשמור על האינטרס הציבורי כך שהצרכן יקבל חבילת תכנים מספקת מבלי שיעשקו אותו כלכלית."

יו"ר מועצת הכבלים והלווין, נעמה הניג, טענה בדיון כי המועצה מפקחת על נושא זליגת התכנים ומודעת לו וכי אישור הוספת ערוצי ספורט בתשלום, בנוסף לערוץ 5 בחבילת הבסיס, הותנו בכך שערוץ הספורט יעבה ויגדיל את חבילת הבסיס, לרבות הכנסת תכנים אטרקטיביים לערוץ שלא היו עד כה.

מנכ"ל HOT מבטיח לשקול הוספת ערוצים

יוזמת הדיון, ח"כ רונית תירוש, הציעה ליצור הפרדה בין הערוץ המפעיל את חבילת הבסיס למפעילי הערוצים בתשלום ואמרה כי על המועצה להביא להפחתה ניכרת במחיר חבילת הבסיס, על מנת שצרכן החפץ בתכנים מורחבים, לא ייאלץ לשלם כפל תשלום.

פרשן ערוץ הספורט רון קופמן התנגד להצעתה של תירוש: "בכל העולם נהוג שמפעיל הפלטפורמה הבסיסית, הוא גם בעליו של הערוץ בתשלום, אחרת לערוץ הבסיס אין אפשרות לשרוד."

מנכ"ל ערוץ הספורט אבי בר הוסיף ואמר: "התכנים בערוץ הספורט בחבילת הבסיס הינם תכנים אטרקטיביים וראויים וכי הוא עומד בכל תנאי הזכיון ואף מעבר לכך. העובדה שבבעלות ערוץ 5, ערוץ נוסף בתשלום (ערוץ 5+) היא שמאפשרת את היכולת הכלכלית לשפר ולעדכן את התכנים בערוץ הבסיס, לכן אין הגיון בהפרדה מבנית בין בעל ערוץ בחבילת הבסיס לבעל ערוץ בתשלום".

מנכ"ל HOT דוד קמיניץ אמר כי אם ח"כ ארדן יצליח להבטיח אי זליגת תכנים ובתנאי שהמחיר לצרכן על כל ערוצי הספורט יהיה סביר, HOT תשקול בחיוב את העלאת ערוצי הספורט ערוץ 5 Live ו-GOLD, שמשודרים כרגע ב-yes בלבד.

בסיכום הדיון אמר חבר הכנסת ארדן כי עמדת המועצה לשידורי הכבלים והלווין כפי שהובאה בפני הוועדה אינה מייצגת את המצב כפי שמתבטא במאות מכתבי תלונה המגיעים מהציבור. כמו כן ציין ארדן כי המועצה לא הציגה בדיון קו אחיד ועקבי בנוגע לעמדתה ביחס לריבוי ערוצי ספורט בתשלום וזליגת תכנים אטרקטיביים מחבילת הבסיס לחבילות בתשלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully