וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקשורת שוב כשלה

וואלה! ברנז'ה

11.7.2007 / 15:36

בדיון שנערך בעקבות הקרנת הסרט "אובססיה" אמר כתב הארץ אבי יששכרוף: "חשבנו שהחלטת חמאס להשתתף בבחירות הופכת אותו לתנועה פוליטית"

התקשורת הישראלית טעתה בהבנת החאמס", כך אמר אתמול כתב לעניינים ערביים של עיתון הארץ אבי יששכרוף במהלך הדיון שנערך בסינמטק ת"א בתום הקרנת הסרט Obsession, העוסק בתופעת האיסלאם הקיצוני.

בדיון בהנחייתו של עיתונאי הערוץ הראשון יגאל רביד השתתפו לצדו של יששכרוף גם עורך מדור הדעות ב"מעריב" בן דרור ימיני והשגריר לשעבר צבי מאזל. יששכרוף הוסיף כי התקשורת הישראלית כשלה בהבנתה את חמאס וחזבאללה כשראתה בהן תנועות לאומיות ולא תנועות איסלאם קיצוני. "לא תיארנו לעצמנו שהחמאס ישתלט בצורה כזאת על עזה, חשבנו שההחלטה שלו להשתתף בבחירות הופכת אותו לתנועה פוליטית בלבד. רבים דיברו על כך שחמאס משנה את עורו. טעינו בהבנת התנועה ומניעיה". בן דרור ימיני הוסיף כי הן התקשורת והן אקדמיה בישראל לוקות באי הבנה מהותית של האיסלאם הקיצוני.

וויכוח חריף פרץ בשאלה האם יש לתת פתחון פה לגורמי האיסלאם הקיצוני, זאת בעקבות פרסום המאמר של אחמד יוסוף, יועצו של אסמעיל הנייה במדור הדעות של "הארץ" השבוע. להתקפה על הארץ בה פתח השגריר צבי מאזל, הצטרף גם בן דרור ימיני שטען "כי ההחלטה לפרסם את המאמר של יוסוף הופכת אותו ללגיטימי. אני נצמד לכלל של הפילוסוף הצרפתי ז'אן פול סארטר שאמר שלגזענות ולאנטישמיות אין מקום במדור הדעות". יששכרוף הגן על החלטת העיתון - "אני רוצה לדעת מה האיש הזה חושב, אני חייב להכיר את האויב שלי ואסור לי להתעלם ממנו".

הסרט "אובססיה" עוסק במלחמתו של האיסלאם הרדיקלי במערב. הוא מביא עדויות ותמונות ייחודיות שבדרך כלל אינן מקבלות ביטוי בסיקור השוטף של האיסלאם והטרור העולמי. הסרט הוקרן בארה"ב ברשתות CNN ופוקס וזכה להצלחה רבה. הסרט ישודר בערוץ הראשון ביום ראשון, 29.07 ב-21:45 במסגרת "הסיפור האמיתי" ואחריו יתקיים דיון באולפן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully