וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 27% ברווחי דאו ג'ונס

סוכנויות הידיעות

20.7.2007 / 1:28

הירידות על רקע עלויות ארגון מחדש. ההכנסות מפרסו ב"וול סטריט ג'ורנל" ירדו ב-6.8%. היקף הפרסום ירד ב-11%

מו"לית ה"וול סטריט ג'ורנל", דיווחה על ירידה של 27% ברווח הנקי ברבעון השני על רקע עלויות ארגון מחדש ועלייה בשכר שניתן בצורת מניות.

דאו ג'ונס רשמה רווח של 21 מיליון דולר או 25 סנט למניה. ההכנסות עלו ב-16% ל-529.7 מיליון דולר. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 44 סנט על הכנסות של 535 מיליון דולר.

תוצאות הרבעון השני כללו הפרשה של 20-13 סנט על רקע עלויות גבוהות של שכר הניתן בצורת מניות. זאת בשל הזינוק במניות דאו ג'ונס לאחר פרסום ההודעה על הצעת הרכש של ניוז קורפ בסך 5 מיליארד דולר.

מנכ"ל דאו ג'ונס, ריץ' זנינו, אמר: "תוצאות אלו מספקות ראיה חזקה להצלחה בתוכנית הארגון מחדש שהחלה בתחילת 2006. אנו מתגברים על החולשה בתעשייה בתחום הפרסום בעיתונות המודפסת בעזרת יוזמות רבות, כגון עלייה בהכנסות בתפוצה המודפסת והמקוונת וירידה בהוצאות. אנו ממשיכים לעבוד על החידושים והשיפורים על מנת לצמצם את התלות בפרסום וכדי לגרום לעלייה בטווח הקצר והארוך".

ההכנסות מפרסום בעיתון הדגל של החברה, ה"וול סטריט ג'ורנל", ירדו ב-6.8%. היקף הפרסום ירד ב-11%. הירידה באה למרות תוספת של פרסומות יקרות בעמוד הראשי של העיתון, מהפך שהחל בסתיו האחרון. פרסומות חלשות במדורים אחרים של העיתון, לרבות מדור "דרושים", קיזזו את ההשפעה של העלייה בחטיבת העיתונות המודפסת והמקוונת.

שולי הרווח בחטיבת העיתונות המודפסת והמקוונת רשמו עלייה של 2.1% ל-8.8% על רקע קיצוץ בעלויות.

החולשה ב"ג'ורנל" פוצתה בחלקה על ידי זינוק של 41% בהכנסות מפרסומות בעיתונות הבינלאומית שבבעלות דאו ג'ונס ובשל עלייה של 26% בעיתון השבועי "בארונ'ס".

מספר המנויים ל"ג'ורנל" קפץ ב-24% ל-983 אלף מנויים משלמים. זאת על רקע השינוי בצורה שבה סופרת החברה את מנוייה.

החולשה בפרסום פגעה בנוסף בחטיבת העיתונים הקטנים והמקומיים של דאו ג'ונס. אוטווויי (Ottaway), קבוצת המדיה המקומית של דאו ג'ונס, דיווחה על ירידה של 8% בהכנסות מפרסום וירידה של 13% בהיקף הפרסום.

הנתונים מדגישים מדוע דאו ג'ונס, המחזיקה גם בבעלות אתר מרקטווץ' ודאו ג'ונס ניוזווייר, מתמקדת בעסקים המקוונים והאלקטרונים שלה בעוד עסקי ההוצאה לאור המסורתיים שלה יורדים. החברה, בדומה למו"ליות עיתונות אחרות, נתונה ללחץ על רקע נדידה המונית של קוראים לטובת המדיה המקוונת.

הירידה בפרסום עודדה ארגונים מחדש ומיזוגים בתעשיית העיתונות והיתה גם הכוח המניע מאחורי המגעים שמנהלת דאו ג'ונס עם ניוז קורפ לגבי מכירת החברה.

מועצת מנהלי דאו ג'ונס תומכת בהצעת הרכש שהגיש רופרט מרדוק, בעליה של ניוז קורפ, בעבור החברה, אך על העסקה לקבל את האישור הסופי של משפחת בנקרופט המחזיקה במניות ההצבעה בדאו ג'ונס. בני המשפחה חלוקים לגבי מכירת החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully