וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה הכסף?

יעל ולצר

22.7.2007 / 10:23

מחר הוא המועד האחרון של ערוץ 10 לשלם חוב בסך 35 מיליון שקל ולא, הרשות השנייה תחלט את חובו

מתח בערוץ 10. מחר הוא המועד האחרון בו אמור הערוץ לשלם 35 מיליון שקל, חובו למדינה בגין זיכיון ותמלוגים, ולא - יחולטו דמי הערבויות שלו שמופקדים ברשות השנייה. גורם ברשות השנייה אמר הבוקר: "אני מעריך כי ערוץ 10 ישלם את חובותיו כמו גדול, אבל אף פעם אין לדעת".

ב-24 ביוני אישרה מועצת הרשות השנייה, בראשותה של נורית דאבוש, את החלטת ועדת הכספים של הרשות, שקבעה, לאחר שימוע שנערך לזכייניות קשת, רשת וערוץ 10, את ה-23 ביולי כמועד האחרון בו צפויה הרשות לחלט את חובות זכיינית ערוץ 10, אם לא יפרע את חובותיו. ה-30 ביולי נקבע כתאריך בו צפויה הרשות לחלט את חובותיהן של זכייניות הערוץ השני, רשת וקשת.

על פי רישומי הרשות, חובות הזכייניות, בעבור דמי הזכיון והתמלוגים שלא שולמו בשנים האחרונות, מסתכמים בכ-53 מיליון שקל. קשת חייבת כ-10 מיליון קל לרשות, רשת חייבת 8 מיליון שקל, וערוץ 10 הוא בעל החוב הגדול ביותר, 35 מיליון שקל. מועצת הרשות ערכה בעבר מספר שימועים לנציגי הזכייניות, ושמעה את עמדתם ביחס לגובה החובות ומועדי התשלום, כשכולם ביקשו מהרשות להתחשב במצבן הכספי, בטענה שזה הורע בשנה האחרונה בשל המשבר בשוק הטלויזיה המסחרית.

לאחרונה רבו קולות התרעומת ברשת וקשת על היחס המועדף לו זוכה ערוץ 10 ממועצת הרשות השנייה. הגומים הדגימו זאת, בין היתר, ביכולתו של ערוץ 10 לרכוש זכויות שידורי ספורט בעלות שעולה על 10 מיליון דולר על חשבון שידור סוגה עילית, בעוד שהן נאלצו להימנע מכך. בנוסף ציינו, שהרשות אישרה את לוחות השידורים החדשים שלהן תוך פיקוח על מחוייבויות התוכן שלהן, בעוד שלוח השידורים של ערוץ 10 טרם אושר.

"היום זה מבחנה של הרשות השנייה להוכיח שערוץ 10 איננו בן מועדף עליה", אמר גורם בקשת. "רחל פרימור, יושבת ראש ועדת הכספים ברשות התחייבה ביוני שבמידה ולא ישולם החוב, יתקיים חילוט דמי הערבויות המופקדים ברשות. מעניין לראות האם הרשות תעמוד הפעם במילתה, ותחלט את החוב במידה והערוץ לא ישלם אותו היום".

מהרשות השנייה ומערוץ 10 סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully