וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקאן אריקסון כבש את פסגת הפרסום באינטרנט

איילה צורף

22.7.2007 / 15:24

אידיאולוג'יק במקום השני. דירוג משרדי הפרסום האינטראקטיווים המתפרסם לראשונה וחושף את היקף פעילות הפרסום באינטרנט

לפני כשנתיים הודיע משרד הפרסום הגדול בישראל, מקאן אריקסון, על כוונתו להפוך לגדול ביותר גם בתחום האינטרנט. באותם ימים הוא היה קטן יחסית, נחשב ללא מקצועי, ומרבית לקוחות המשרד העדיפו לפנות למשרדי פרסום אינטראקטיווים אחרים, כדי לקבל שירותים שמקאן לא הצליח לספק להם באותם ימים.

אילן שילוח, מבעליה הקבוצה, יצא לקדמת הבמה והציג את האג'נדה החדשה של הקבוצה: אינטרנט. הוא אמר אז באופן מפורש: האינטרנט יגדל על חשבון הטלוויזיה והעיתונות, ומקאן מתכננת לקחת אליה את הגידולים בתקציבי הפרסום באינטרנט.

שנתיים לאחר מכן מתפרסם לראשונה דירוג משרדי הפרסום האינטראקטיווים של יפעת בקרת פרסום, לפיו מקאן צועד בראש, עם מחזור של כ-6 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2007. הלקוחות הבולטים של המשרד בענף זה הם סלקום, בנק לאומי, שירותי בריאות כללית, YES ועוד.

אורן פרנק, מנכ"ל משותף במקאן אריקסון, יחד עם יוסי ארז, מנכ"ל מקאן דיגיטל, הדיחו את ינון לנדנברג ואת המשרד בראשו הוא עומד, אידיאולוג'יק, מהצמרת, לאחר שנים ארוכות בהן משל בכיפה.

ינון לנדנברג כובש שטחים

על פי נתוני יפעת, המחזור של אידיאולוג'יק עומד על כמחצית מזה של מקאן, 3.1 מיליון דולר במחצית 2007. עם לקוחותיו הבולטים נמנים החברה המרכזית למשקאות, HP ופסגות אופק.

לנדנברג מייצג בישראל את ענקית הפרסום הצרפתית פובליסיס. בעוד אורן פרנק, ממנף את כוחו של מקאן אריקסון ושל אילן שילוח על מנת להעביר אליו כמה שיותר תקציבי אינטראקטיב של לקוחות משרד הפרסום, לנדנברג פועל לבדו.

ללנדנברג אין "גב" של משרד פרסום מהרביעייה הפותחת של משרדי הפרסום בישראל, ואת מאבקו לשרוד בצמרת הוא מנהל מול שילוח, פרנק, רמי שלמור (שלמור-אבנון-עמיחי), אייל חומסקי (אדלר-חומסקי), מודי כידון (גיתם) ועוד כרישי פרסום ותיקים וחזקים ממנו הרבה.

מנגד, הרכישות של פובליסיס הצרפתית בישראל, יצרה עבור לנדנברג קבוצה שהוא העומד בראשה. הקבוצה מונה ארבעה משרדי פרסום אינטראקטיווים: אידיאולוג'יק, ווב אימאג', (שניהם של פובליסיס-אריאלי), ארק אינטראקטיב (של פובליסיס הצרפתית וגלר נסיס), סאצ'י אינטראקטיב (של פובליסיס ובאומן-בר-ריבנאי - שלא הצליח להיכנס לדירוג העשירייה הפותחת).

כוחו של לנדנברג מבוסס על כך כי הוא עומד בראש הקבוצה, ורוכש שטחי פרסום באינטרנט עבור לקוחות כל משרדי הפרסום הללו. בנוסף, הוא רוכש שטחי פרסום עבור מספר משרדי פרסום קטנים יותר, ולטענתו, רוכש את הפרסום עבור כמעט 40% מסך הפעילות באינטרנט. דבריו אלו אינם עולים בקנה אחד עם הנתונים של יפעת בקרת פרסום.



התאמה בין הדרוג הכללי לאינטראקטיבי

את המקום השלישי והרביעי תופסים יחד שני משרדי הפרסום Y&R אינטראקטיב (של שלמור-אבנון-עמיחי) וגריי אינטראקטיב של אדלר-חומסקי, שניהלו, על פי יפעת, מחזור של כ-2.7 מיליון דולר כל אחד בחצי השנה הראשונה של 2007.

המשרדים הללו מדורגים גם בדירוג הכללי של משרדי הפרסום במקום השלישי והרביעי, ובהתאם, גם בדירוג האינטראקטיווי. הלקוחות הבולטים של Y&R הם פרטנר, ביטוח ישיר וישראכרט ואילו לקוחותיו הבולטים של גריי הינם פלאפון, קבוצת בנק הפועלים, צבר תיירות ועוד.

בפועל, בכל הקשור לרביעייה הפותחת של משרדי הפרסום האינטראקטיווים, הם הסתדרו בהתאם לרביעייה של הדירוג הכללי, בהבדל אחד משמעותי: באומן-בר-ריבנאי שהקים את סוכנות האינטראקטיב שלו לפני כשנתיים, לא הצליח להדביק את הפער.

לא זו בלבד שהוא לא הצליח להיכנס לדירוג הרביעייה הפותחת, בה מדורג באומן במקום השני במדרג הכללי של משרדי הפרסום, הוא לא הצליח להיכנס לעשירייה הפותחת. במקום החמישי מדורג משרד הפרסום נקסט אין, של ראובני-פרידן.

אך בעוד אייל חומסקי או רמי שלמור פועלים אישית לקדם את פעילות האינטרנט במשרדם, ראשי משרד האם של נקסט אין - אודי פרידן ומשה ראובני - מעורבים פחות בנעשה בו.

למרות זאת, המשרד מטפל בחלק גדול מלקוחות ראובני-פרידן ושואב את כוחו מקשריה העסקיים של החברה האם.

D-say היא חברת פרסום אינטראקטיווית חריגה בנוף הטבלה. היא משרד הפרסום היחיד בעשירייה שאינו קשור במשרד פרסום גדול. עד לפני כשנה הוא עוד היה קשור בגיתם, אך הללו החליטו לסיים את הקשרים העסקיים ולהקים משרד פרסום אינטראקטיווי פנימי בבעלות מלאה של גיתם.

למרות שהוא נטול כל גב ניהולי, ואין לו קשרים עסקיים של בעליו, עליהם הוא יכול להסתמך, מצליח תמיר יולביץ', מנכ"ל ,D-say לשרוד במקום גבוה יחסית בטבלה, עם פעילות חצי שנתית בהיקף של 2.1 מיליון דולר. היקף הפעילות שלו כמעט כפול מזה של גיתם, גדול מזה של באומן-בר, וגם מזה של יהושע וגלר-נסיס באינטרנט.

מה מודד דרוג ומה לא?

דירוג זה הוא הראשון שנוצר על ידי גוף אובייקטיווי. לפני כשנה החלו ביפעת בקרת פרסום בניסיונות למפות את היקף פעילות הפרסום באינטרנט הישראלי ואת רמת פעילותם של השחקנים הגדולים בו.

לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "הדירוג מפזר מעט את הערפל סביב תמהיל ההוצאה לפרסום באינטרנט, נתוניה, ודירוג השחקנים במדיה זו. הדירוג מבוסס על דיווחי חשיפות של אתרים, אשר הוצלבו עם נתוני אמת שהוצגו לנו על ידי גופים המפרסמים באינטרנט, תוך התחשבות בכלי פריים (כלי הפרסום בעמודים הראשונים של אתרי האינטרנט הגדולים).

יעקובי הוסיף כי "הדירוג כולל פרסום באמצעות באנרים בלבד, המהווים את מרבית היקף ההשקעה של הפרסום ברשת. בהמשך נרחיב את הנתונים להתייחסות לפרסום באמצעות כלי פרסום נוספים באינטרנט".

בין היתר, לא מצליח הדירוג למדוד את היקפי הפרסום בעמודים הפנימיים של האתרים. הוא מייצג את הפרסום בעמודי הבית של אתרי האינטרנט הגדולים בישראל, וחלק מהעמודים הפנימיים.

בנוסף הדירוג אינו כולל פרסום במנועי חיפוש, אחד התחומים הצומחים בתעשיית האינטרנט בעולם וגם בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully