וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שמנה" זה לא לשון הרע

כרמל בן-צור

24.7.2007 / 10:44

בית המשפט דחה תביעה של מצולמת בכתבה על השמנה בערוץ 10 ואף חייב אותה בהוצאות על סך 6000 שקל

בית משפט השלום בתל אביב דחה את תביעתה של אנה קוזובר, מהנדסת אזרחית במקצועה, נגד חדשות 10. זאת, לאחר ששודר צילום שלה ובו היא צועדת ברחוב, במסגרת כתבה על סדרה שעסקה בנושאי השמנה ודיאטות.

בתביעת לשון הרע שהגישה על סך 200 אלף שקל, התייחסה קוזובר לכתבה ששודרה במסגרת התוכנית "האולפן המרכזי בשישי" של ערוץ 10 ביוני 2004 - אז פרסמה חברת החדשות כתבה בנוגע לסדרת טלוויזיה חדשה בהגשתה של מיקי חיימוביץ הנקראת "על המשקל" - סדרה העוסקת בנושאי השמנה, דיאטות והסיכונים הבריאותיים הכרוכים בהשמנה.

הכתבה כללה צילומים מישראל ומהעולם של אנשים הסובלים ממשקל עודף. בארבע השניות האחרונות של הכתבה מופיעה דמותה של התובעת כשהיא צועדת ברחוב. דמותה מופיעה גם בשבריר שנייה נוסף באותה כתבה.

קוזובר טענה כי את הכתבה ליוותה קריינות וממנה עולה כי אדם שמן הוא אדם בודד ללא חברים והושמעו בה ביטויים כגון: "ההשמנה היא מגפה", וביטויים נוספים שיש בהם כדי לפגוע ולהשפיל את בעלי משקל היתר ובמיוחד אותה - שדמותה נראתה באותה עת על המסך.

לדבריה, נודע לה על הפרסום מתוך פניות של בני משפחה וחברים לעבודה שנדהמו לראות את דמותה על המסך, ושידור תמונותיה גרם ליצירת רושם מוטעה אצל חבריה ומכריה ולפיו היא השתתפה מרצונה, כביכול, בסדרה - וביקשה לתת פומבי לתכונותיה הפיזיות.

חדשות 10 יכולה ליהנות מ "אמת בפרסום"

השופטת אביגיל כהן דחתה את התביעה. לדבריה, השאלה במקרה זה איננה האם קוזובר נפגעה כתוצאה מפרסום דמותה בכתבה ולא אם חברת החדשות חושבת שפרסום התמונה פוגע - אלא האם באופן אובייקטיווי מדובר בפרסום פוגע.

כהן סבורה כי אין מדובר בסדרה שמטרתה לצחוק ולשים ללעג אנשים הסובלים מבעיות עודף משקל, אלא בסדרה שמטרתה להעלות היבטים שונים של בעיית עודף משקל. לתפיסתה, במקרה זה הופעתה של קוזובר במשך מספר שניות בקדימון לסדרה העוסקת בבעיית עודף משקל, אין בה משום פרסום לשון הרע.

לדבריה, "על פי המבחן האובייקטיווי, מגיע הצופה הסביר למסקנה ולפיה מדובר בצילום של אנשים מהלכים ברחוב וביניהם אנשים הסובלים מבעיות עודף משקל, מבלי שלאנשים אלה תהיה נגיעה לסדרה עצמה". השופטת אף פסקה כי חדשות 10 יכולה ליהנות מהגנות של החוק, ובהן "אמת בפרסום" - משום שלא פורסם על קוזובר דבר שאינו נכון. קוזובר חויבה בהוצאות בסכום 6,000 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully