וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוצרים לא ספורטיביים

ליאור ליברובסקי

24.7.2007 / 16:48

העבירו היום מכתב לרשות השניה ולשר התרבות ראלב מג'אדלה במחאה להכיר בשידורי הספורט כהפקות מקור

ארגוני היוצרים שלחו היום מכתב חריף לשר התרבות ראלב מג'אדלה וליו"ר מועצת הרשות השנייה נורית דבוש, במחאה על הכוונה להכיר בשידורי ספורט כהפקות מקור.

"אנו עוקבים בתדהמה אחרי הפרסומים בעיתונים בדבר כוונתכם לבחון את האפשרות להכיר בשידורי ספורט כהפקות מקומיות המהוות חלק ממחויבויות ההשקעה של זכייני ערוצים 2 ו- 10 בהפקות מקומיות ע"פ החוק הכללים ותנאי המכרזים" כותבים ראשי איגודי היוצרים.

"כשר המופקד על קידום התרבות בישראל, וכיושבת ראש המועצה הציבורית המופקדת על אכיפת החוק, בין היתר לעניין מילוי מחויבויות הזכיינים להפקות המקומיות, אנו מוצאים כי פעולותיכם אלה מהוות הפרה של תפקידכם הציבורי", טוענים איגודי היוצרים, "בין היתר לאור העובדה שעל-פי חוק הרשות השנייה הפקות מקומיות אינן כוללות תכניות חדשות, ספורט וענייני היום (אקטואליה). למותר לציין כי הוצאת יוזמתכם הנדונה לפועל מצריכה שינוי של החוק ושל כללי הרשות השנייה, ואין זה ברור מדוע תרצו לקדם יוזמת חקיקה ברוח הדברים האמורים.
"התבטאויותיכן בעניין משדרות מסר ברור למבקשים לקצץ במניין ההפקות המקומיות ולהגדיל את הונם האישי, כי יש מקום לערער את מושג ההפקות המקומיות והז'אנר העליון כפי שהם מוגדרים כיום, ולרוקנם מתוכן בניגוד מוחלט לכוונת המחוקק ולתכלית החוק. עם כל הכבוד הראוי, אנו מבקשים להזכירכם כי הנכם משרתי ציבור האמונים על קידום והגנה על התרבות הישראלית, ונדמה כי מניעים זרים לתפקידיכם הציבוריים מחלחלים להחלטותיכם ולהתבטאויותיכם.

מהרשות השנייה נמסר: "במחיר של שיחת טלפון אחת יכלו היוצרים להבין שהמכתב מיותר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully