וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל ערוץ הטלוויזיה הבריטי GMTV התפטר

סוכנויות הידיעות

25.7.2007 / 16:43

תחקיר של BBC חשף כי משתתפים בחידונים טלוויזיונים בערוץ רומו. החברה תחזיר כספים לצופים

פרשיית הונאת הצופים המסעירה את עולם הטלוויזיה הבריטי בימים האחרונים, הביאה להתפטרותו של מנכ"ל ערוץ הטלוויזיה הבריטי GMTV, פול קורלי.

קורלי קיבל על עצמו את האחריות על ההונאה בתחרויות הפרסים של הערוץ, השייך לרשת ITV, והודיע על עזיבתו בספטמבר.

הפרשייה התפוצצה בעקבות תחקיר "פנורמה" של ה-BBC. לפי התחקיר, ספקית שירותי החידונים הטלפוניים, אופרה אינטראקטיב טכנולוג'י, לא סיפקה תחרויות הוגנות. ההונאה עלתה למשתתפים יותר מ-40 מיליון ליש"ט. GMTV הכחישה מעורבות בהונאה, אך החליטה לבסוף לקחת אחריות על מה שהתבצע במסגרת תכניותיה.

החברה הודיעה על מספר צעדים שבכוונתה לנקוט על מנת להחזיר לעצמה את אמון הצופים. בין היתר מתכוונת החברה לספק החזרים לצופים שהושפעו מההונאה, ולפקח בצורה הדוקה יותר על שירות החידונים הטלפוניים. כמו כן, תתרום החברה 250 אלף ליש"ט למטרות פילנתרופיות.

על מנת להירשם לחידונים משלמים המשתתפים עד 1.8 ליש"ט, והפרסים המוצעים כוללים בין היתר 20 אלף ליש"ט במזומן, ומכונית מאזדה MX-5. לתוכנית כ-6 מיליון צופים בשעה השידור בבוקר.

לדברי קורי, GMTV, במשותף עם חברת ראיית החשבון דלויט, ביצעה חקירה מקיפה של התחרויות, וערכה רשימה מלאה של הנרשמים לתחרויות שייתכן שנפגעו מההונאה.

החברה פנתה לצופים שמרגישים שאולי נפגעו, ליצור עימה קשר ולהגיש בקשה להחזר. בנוסף, תערוך החברה מספר הגרלות מחדש בסוף אוגוסט, בפיקוח חיצוני, שלכל אחת פרס בסך 10,000 ליש"ט.

התפטרותו של קורלי מגיעה על רקע מדיניות "אפס סובלנות" כלפי הונאת צופים, אותה הנהיג יו"ר ITV מייקל גרייד. "אין הזדמנויות שניות", אמר גרייד בזמנו, "מי שבמתכוון מנסה להונות את הצופים לא יעבוד אצלי". התפטרותו של קורלי היא הביטוי המשמעותי ביותר עד כה למדיניות זו.

GMTV איבדה כמחצית מרווחיה מאז השעתה את החידונים הטלפוניים שלה באפריל. תחקיר "פנורמה" גילה כי רשימות של צופים הזכאים להשתתף בתחרויות ובהגרלות הסופיות נבחרו עוד בטרם נסגרו רשימות הפונים.



משמעות הדבר היא שצופים ששילמו כסף על מנת להשתתף בתחרות כלל לא היו בעלי סיכוי זכייה, כיוון שהמשתתפים למעשה נקבעו עוד לפני שכולם נרשמו. ספקית שירות החידונים, אופרה, תתרום חלק מעלויות ההחזרים הכספיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully