וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי לא היה בכפר המכביה

יעל ולצר

26.7.2007 / 18:21

רשת ב' לא סיקרה ועידה בהשתתפות ראש הממשלה. הכתב שמעון וילנאי סרב לצאת לשטח בעקבות קיצוץ בשעות הנוספות

עליית מדרגה בסכסוך העיתונאים עם הנהלת רשות השידור. ועד העיתונאים סירב לשלוח כתב לסקר את ועידת יוצאי התאחדות האיכרים שהתקיים בכפר המכביה, ובכלל זה את הנאום המרכזי של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, שנשא דברים בצהריים.

הדבר בא במחאה על כך שהנהלת רשות השידור הודיעה לכתב החקלאות של הרדיו, שמעון וילנאי, שהוא יסקר את הוועידה ללא תשלום, בשל הקיצוץ בשעות הנוספות.

לאחרונה הוחלט על קיצוץ בשעות הנוספות של העיתונאים. על פי הסכמי העבודה הישנים עם העיתונאים ברדיו, ימי העבודה שלהם הם ראשון עד רביעי, והעבודה בימי חמישי ושישי מוגדרת כשעות נוספות.

ל-TheMarker נודע, שעוד בתחילת החודש הודיעו לוילנאי, שמשמש גם יו"ר ועד עיתונאי הרדיו של הרשות, שהוא חייב לקצץ יומיים מתוך שמונת ימי חמישי ושישי בחודש. מכיון שהיום הוא יום החמישי האחרון בחודש יולי, והיות ובשלושת ימי החמישי האחרים עבד וילנאי, הרי שוילנאי לא היה אמור לעבוד.

אלא שוילנאי הוא כתב החקלאות, ולכן ביקש לסקר את הוועידה. מנהל הרדיו, אריה שקד, הודיע לו שהוא לא יקבל שכר עבור יום העבודה הזה, ולכן החליט וילנאי שלא לסקר את הוועידה, ובכללה את נאומו של אולמרט.

בעקבות כך פנתה הנהלת רשות השידור לכתב ערן סיקורל, וביקשה ממנו לסקר את הוועידה במקומו של וילנאי, למרות שסיקורל אינו כתב חקלאות. וועד עיתונאי הרדיו הורה לסיקורל שלא לסקר את האירוע, ומכיון שכך האירוע לא סוקר על ידי הרדיו.

רשות השידור: לא מחרימים את אולמרט

נועם גילאור, חבר ועד עיתונאי הרדיו: "חלק מהמקצועיות של הכתבים זו ההתמחות שלהם בתחום סיקור מסוים. לא ייתכן שיקצצו שעות לכתב אחד, וישלחו במקומו כתב אחר, שאינו בקיא בתחום הסיקור. זה פוגע בהתמחות ובמקצועיות, והוועד לא יתן לכך ידו, ולכן הורה לסייקורל שלא לסקר את הוועידה".

שמעון וילנאי: "העליבו אותי, השפילו אותי, ביזו אותי. אחדי 37 שנים בקול ישראל, ו-11 שנה ככתב חקלאות, קיבלתי את ההעלבה הכי גדולה שיכולתי לקבל. להרגשתי, לבוא ולהורות לי לא ללכת לעבוד זה הרגע המשפיל ביותר, וקשה לי לבטא את ההרגשה הזו במילים. רציתי לסקר את הוועידה השנתית החשובה הזו, ובוודאי שאת נאומו של ראש הממשלה, אבל לא אהיה מוכן לעבוד בהתנדבות. זה יום שחור לקול ישראל".

תגובת רשות השידור: כתב החקלאות של רשת ב' אכן לא יצא לסקר את כינוס מועצת האיכרים בעקבות הוראת הוועד. ברצוננו להדגיש כי אין כל קשר לעובדה שראש הממשלה, אהוד אולמרט, השתתף בכנס זה ונאם במהלכו, או חלילה להחרמתו של רוה"מ ע"י רשת ב'. הראייה לכך היא שרק אתמול רשת ב' היתה ערוץ התקשורת היחיד ששידר בשידור חי את מסיבת העיתונאים בתדריך של ראש הממשלה לנשיא החדש שמעון פרס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully