וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למי תודה? למועצה

יעל ולצר

29.7.2007 / 1:24

ערוץ הספורט יחזיר כ-500 אלף שקלים למנויים, כדי לאפשר שידור משחק בית"ר - פ.צ. קופנהאגן. גורמים בערוץ: "הבסיס להחלטה פופוליסטי"

לראשונה בתולדות ערוץ הספורט, אילצה המועצה לשידורי כבלים ולוויין את מנהליו להחזיר סכום כולל של כ-500 אלף שקלים לכ-60 אלף מנויים, כדי לאפשר ביום שלישי הקרוב את שידור משחק הכדורגל בין בית"ר ירושלים לפ.צ. קופנהאגן, במסגרת מוקדמות ליגת האלופות.

ההחלטה, לפיה ישודר בסופו של דבר המשחק בלוויין ובכבלים בערוץ 5+ לייב, התקבלה לאחר יומיים של דיונים מרתוניים בנושא, בין נעמה הניג, מ"מ יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין, לראשי ערוץ הספורט, הכבלים והלווין, ולאחר זיג-זג מרתוני בהחלטה.

תחילת הפרשה בהודעה של הניג לערוץ הספורט, שבידיו הזכויות לשידור המשחק, שהוא מורשה לשדר את המשחק רק בערוצים הפתוחים, ספורט 5 או ספורט 5+, בטענה שכך היה גם בעבר במשחקים מסוג זה. אלא שמאוחר יותר, חזרה בה הניג והודיעה שהשידור בערוץ 5+ לייב יתאפשר, אבל רק תמורת הפחתת מחיר הערוץ למנויים עבור חודש יולי.

המחיר עליו סוכם בין הצדדים הוא 11.90 שקלים לחודש יולי, במקום 19.90 שקלים, המחיר הקודם אותו שילמו, כאמור, כ-60 מנויים של הערוץ בכבלים ובלויין. גורמים בערוץ הספורט, אמרו שזו פעם ראשונה שרגולטור מתערב בתשלום ולא בתוכן, ושהבסיס להחלטה הוא פופוליסטי בלבד.

נעמה הניג, מ"מ יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין: "אין פה כל פופוליזם. דרשתי מחברות הכבלים והלוויין וערוץ הספורט לשדר את המשחק המדובר במחיר מופחת משמעותית מהמחיר שבו שווק הערוץ במקור. ההחלטה שלי הגיעה בעקבות החשש הכבד, שאם המשחק לא ישודר, ייגרם נזק לצופים".

אבי בר, מנכ"ל ערוץ הספורט: "להתערבות המועצה יש השלכות כלכליות עצומות, שכרוכות במתן זיכוי רטרואקטיווי לעשרות אלפי מנויים, דבר שלא קרה מעולם קודם לכן. למרות הכעס שלנו על המועצה לשידורי כבלים ולוויין, שהתערבה בשיקולים פנימיים, אין לנו אלא לפעול בהתאם. מכל מקום, מהמקרה הזה יופקו לקחים בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully