וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעם החיים

29.7.2007 / 17:57

קוקה קולה שוב בראש רשימת 10 המותגים המובילים. ערך המותג של גוגל זינק ב-44% בשנה האחרונה. נוקיה היא המותג הלא-אמריקאי החזק ביותר

ערך המותג של גוגל זינק ב-44% במהלך 12 החודשים האחרונים ל-17.8 מיליארד דולר. כך עולה מהדירוג השנתי של 100 המותגים המובילים שנערך על ידי אינטרברנד ו"ביזנסוויק". המותג של גוגל נמצא במקום העשרים, ואילו מותג קוקה קולה נמצא במקום הראשון - זו השנה השביעית ברציפות - למרות ירידה של 3% בערכו. אפל נמצאת במקום ה-33.

ערך המותגים נאמד בהתבסס על מכירות, תוך כדי התחשבות במידת החשיבות של המותג במגזר. למשל, במגזר המשקאות הקלים, למותג חשיבות גדולה הרבה יותר מאשר במגזר כלי עבודה לגן.

מותג פורד ספג את הירידה החדה ביותר מבין המותגים. יצרנית הרכב האמריקאית איבדה 19% והגיעה למקום 41. רשת הביגוד האמריקאית גאפ איבדה 15%.

הקאמבק של נוקיה

מותגים אמריקאים מהווים יותר ממחצית רשימת 100 המותגים, ונוקיה - במקום החמישי - היא המותג הלא אמריקאי בעל הדירוג הגבוה ביותר.

נוקיה בולטת ברשימה גם משום שהמותג שלה עשה קאמבק משמעותי. ערך המותג של יצרנית הטלפונים הסלולריים הפינית עלה ב-12% השנה. גם בשנה שעברה עלה המותג, לאחר דשדוש ב-2004. נוקיה הבינה כי התמקדותה בדגמים זולים של טלפונים המיועדים למדינות מתפתחות, פוגעת במכירות בארה"ב ובאירופה, בהן יש ביקוש לטלפונים עם מצלמות ואפשרות גלישה באינטרנט. נוקיה השיקה טלפונים משוכללים, וכיום היא ממוקמת היטב בשווקים המפותחים והמתפתחים כאחד.

יצרנית המחשבים היולט-פקארד עשתה גם היא קמבק משמעותי. הקרדיט מגיעה למרק הרד, המנכ"ל שלה, שהחל לייצר מחשבים אישיים אטרקטיוויים יותר הן מבחינת נוחות שימוש והן מבחינת עיצוב. צוות השיווק של החברה החלו לשווק את ה-HPPC כהתגלמות השאיפות והצרכים של הלקוחות. בקיץ שעבר השיקה החברה פרסומות בכיכובו של אמן ההיפ הופ ג'יי-זי, הנראה מבצע מיקסים לשירים ומתכנן מסע הופעות עם ה-HPPC.

העלייה במכירות ובנתח השוק מראים כי הצרכנים מעדיפים את המחשבים של HP, בעיקר את המחשבים הנישאים, על פני אלה של דל. מותג HP עלה ב-9% השנה וב-18% מ-2005, לאחר שירד ב-10% מ-2004 ל-2005.

מותג סיטיבנק עלה ב-9% השנה ושמר על דירוגו במקום ה-11 ברשימה. סיטיבנק סופג ביקורת מצד משקיעים, הטוענים כי עליו להחליט אם הוא בנק השקעות או בנק קמעוני. חטיבת הבנקאות המוסדית שלו אמנם מדשדשת, אך חטיבת הבנקאות הקמעונית שלו צומחת, והניעה את צמיחת המותג השנה. סיטיבנק החל למתג את עצמו כבנק שכונתי, עם משאבים על ענק בנקאות גלובלי. סיסמת הפרסום שלו השתנתה מ-"Live Richly" ל-"Lets' Get it Done".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully