וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי רשות השידור הכריזו על סכסוך עבודה

ליאור ליברובסקי

30.7.2007 / 16:00

ההכרזה על סכסוך העבודה מאפשר לעובדים לשבות מבלי שניתן יהיה לפטרם: ”מכריזים על משא ומתן ואז עושים קיצוצים. זו רמאות”

אגודת העיתונאים ברשות השידור הכריזה על סכסוך עבודה עם הנהלת הרשות, בשל השינוי המבני שהציעה ההנהלה והצעדים החד צדדיים שנוקטת לדבריהם ההנהלה. בועד העיתונאים מדגישים כי הם מכירים בעובדה שיש צורך ברפורמה מקיפה ברשות השידור והביעו נכונות להיכנס למשא ומתן ובתנאי שלא יתקיימו כל צעדים חד צדדיים במהלך המו"מ. בועד אומרים שבשל פעולות שהונחתו מצד ההנהלה, כגון הפעלת שעון הנוכחים ואיחור בקבלת המשכורות, הוחלט להכריז על סכסוך עבודה.

בימים הקרובים יתקיימו אסיפות עובדים בתגובה למה שהם מכנים: צעדים ופעולות החד צדדיות של הנהלת הרשות. ההכרזה על סכסוך העבודה מאפשרת לעובדים לנקוט בעיצומים מבלי שתהיה אפשרות להנהלה לפטר אותם.

אחיקה גינוסר, יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים והאחראי על רשות השידור באגודה אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "אנחנו מתנגדים לכל פעולה חד צדדית. לא מכריזים על משא ומתן ואז עושים קיצוצים. צריך לדבר על הכל אחרת זה לא משא ומתן אלא רמאות. זה מה שנקרא לבוא אל המשא ומתן בידיים מזוהמות".

מרשות השידור נמסר: "הרפורמה הכרחית כדי להמשיך את קיומו של השידור הציבורי. הרשות תעשה הכל כדי להבטיח תנאי פרישה ראויים כחלק בלתי נפרד מהרפורמה. הרשות הורתה לקצץ 10% מהשעות הנוספות כדי לצמצם את הגירעון המצטבר וכן חייבה את העובדים לחתום על גיליון נוכחות המותאם לאופי העבודה של העיתונאים".

בתוך כך הודיע היום יושב ראש הוועד המנהל של רשות השידור משה גביש לחברי הועד כי תשלום משכורות חודש יולי לעובדי הרשות לא יתאפשר במועד. יו"ר הרשות הביע תקווה כי תשלום המשכורות יתאפשר לקראת השביעי באוגוסט, שאז יכנסו כספי הרבע האחרון של האגרה. חברי הועד המנהל הביעו את חששם מפני קריסת הרשות ומכך שתשלום משכורות אוגוסט לא יתאפשר כלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully