וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קודם הפרטה, עכשיו זה?

עמירם כהן

1.8.2007 / 20:22

התנועה הקיבוצית החליטה לסגור את השבועון "הדף הירוק". מתכוונת להרחיב את העיתון המתחרה, "הקיבוץ" של הוצאת "ידיעות אחרונות"

מזכירות התנועה הקיבוצית החליטה היום (רביעי) לסגור את "הדף הירוק", אחד משני השבועונים של התנועה, ולהרחיב את השבועון המתחרה, "הקיבוץ". ל"הארץ" נודע כי המו"מ להגדלת השבועון יתנהל עם הוצאת "ידיעות אחרונות" שמפיקה אותו היום, וכי כבר נחתם בעניין זכרון דברים בין הצדדים. המזכירות קיבלה את החלטתה בהמלצת ועדת בדיקה בראשות חיים ילין מקיבוץ בארי. בהודעת המזכירות נאמר כי הוחלט להקים "עיתון קיבוצי אחד גדול לאחר מו"מ שיתקיים עם גורמי תקשורת". תוצאת המו"מ תובא לאישור מועצת התנועה הקיבוצית.

בתגובה מסרה עורכת "הדף הירוק" אורית פראג, כי בכוונתה לפתוח בקמפיין רחב בקרב חברי התנועה הקיבוצית, "כדי למנוע את סגירת העיתון והפיכת העיתונות הקיבוצית למונוליטית". לטענתה, "תחרות בין אמצעי תקשורת, כמו תחרות בכל תחום, היא חיונית ביותר לתנועה הקיבוצית ומפרה את השיח הפוליטי, התרבותי החברתי והכלכלי המתנהל בימים אלה בתנועה".

להערכת גורמים בעיתונות הקיבוצית מבחינה מעשית סגירת "הדף הירוק" עשויה להיות בעייתית מכיוון הוא שייך לרשת מקומוני "מעריב", והפקתו ממומנת בלעדית על ידי הרשת, ובכלל זה שכרם של העיתונאים העובדים בו. עם זאת, על פי זכרון הדברים שחתמה מזכירות התנועה הקיבוצית עם ידיעות אחרונות, התנועה - ובכלל זה הגופים הכלכליים, התרבותיים והחברתיים המסונפים לה - לא תפרסם יותר ב"דף הירוק". קשה להעריך את היקף הפגיעה הכלכלית הכרוכה בכך אך היא אינה קריטית לקיום השבועון. מעריב גם לא יוכל להבא, ככל הנראה, להשתמש במותג "הדף הירוק" וייאלץ לשנותו. מקורות במעריב אמרו כי אין בכוונת ההוצאה לסגור את הדף הירוק; והפקתו והפצתו יימשכו.

"הדף הירוק" הופיע לראשונה בראשית שנות ה-80 כמוסף של "על המשמר". לאחר סגירת על המשמר בראשית שנות ה-90 הוא המשיך להופיע בהוצאת "הקיבוץ הארצי" ולאחר מכן בהוצאת רשת מקומוני מעריב.

"הדף הירוק" מופץ בתנועה הקיבוצית ב-25 אלף עותקים, כ-20 אלף מהם מחולקים חינם בקיבוצים; כחמשת אלפים נמכרים בתשלום למוסדות וגופים חיצוניים. "הקיבוץ" מופץ ב-15-12 אלף עותקים - רק באמצעות מנויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully