וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לתשומת לב הקורא אדלסון

5.8.2007 / 10:41

הרווח הרבעוני של ענקית החינמונים מטרו הצטמצם ל-936 אלף דולר. התחרות באירופה, החינמון בניו יורק ותעריפי פרסום בצרפת פגעו ברווחיות

מטרו אינטרנשונל, המוציאה לאור הגדולה בעולם של עיתוני חינם, רשמה רווח קטן של 936 אלף דולר ברבעון השני, אך סבלה מירידה ברווחיות ומבעיות בחטיבה השוודית שלה. ברבעון המקביל רשמה החברה רווח של 4.6 מיליון דולר. ברבעון הראשון סבלה החברה מהפסד וסיכמה את המחצית בהפסד של 13.4 מיליון דולר.

מטרו מוציאה לאור עיתונים יומיים המחולקים בחינם בעיקר בתחנות רכבת תחתית ב-100 ערים גדולות בעולם.

מטרו, אשר רשת העיתונים שלה פרושה על פני אירופה, אסיה, ארה"ב ודרום אמריקה, רשמה גידול של 6.9% בהכנסותיה ברבעון השני, ל-119.8 מיליון דולר. בניכוי תוצאות של עיתונים שנסגרו או נמכרו - בפולין ובפינלנד, הצמיחה בהכנסות היתה 11.7%, אמרה מטרו בהודעתה.

הרווחיות של מטרו, הנמדדת ביחס בין הרווח לפני ריבית ומס להכנסות, נרשמה ירידה ל-9.9% ברבעון השני לעומת 14% ברבעון הראשון של 2007. עיקר הפגיעה ברווחיות נבעה מהתנהלות בעייתית בעיתונים של מטרו בשוודיה ומהשקתו של עיתון חינם בניו יורק בשם "ניו יורק סיטי". בניכוי העיתון החדש היו מגיעים שולי הרווח ל-11.6%, אמרה החברה. בדנמרק נפגעה רווחיותה, למרות שהיתה גבוהה יחסית, בשל תחרות גוברת. בצרפת גדלו הוצאות ההפצה וההכנסות מפרסום, בעקבות העלאת תעריפי המודעות. בארה"ב נאלצה החברה להשקיע באירועי מכירות ושיווק.

במערב אירופה השוק בשל

פלה טורנברג, מנכ"ל החברה, שהפך את מטרו לחברה חובקת עולם והביא אותה לרווחיות, פרש מתפקיד המנכ"ל בסוף יולי ובמקומו התמנה פר מיכאל ינסן שייכנס לתפקיד ב-1 בנובמבר. עד נובמבר ימלא את תפקיד המנכ"ל באופן זמני סמנכ"ל התפעול כריס ספולדינג. ינסן הוא כיום מנכ"ל TV2, חברת הטלוויזיה הדנית, אשר כיהן בעבר כעורך ראשי של מטרו בתחום החדשות הגלובליות.

שוק עיתוני החינם הגיע לבשלות, בעיקר באזורים שבהם החל לפעול לראשונה - מדינות מערב אירופה. מטרו, שהיתה אחת החלוצות בתחום, כבר אינה פועלת לבדה בתחום התחרותי של עיתוני חינם: בפברואר הושק בפאריס "מטאן פלוס", עיתון חינם המופץ במטרו ונמצא בבעלות "לה מונד" והמשקיע ונסן בולורה. מתחרה נוסף בעיר הוא "20 מינוט", בהוצאת המו"לית הנורווגית שיבסטד. תחרות קשה עומדת בפני מטרו גם בדנמרק. בארה"ב החברה מוציאה לאור עיתוני חינם בניו יורק, פילדלפיה ובוסטון (שם מטרו שותפה עם "ניו יורק טיימס").

בפברואר השנה דיווחה החברה לראשונה כי הגיעה לרווח שנתי ב-2006. באותה הזדמנות הכריז טורנברג על פרישתו, בנימוק שעסקי עיתוני החינם הגיעו לבשלות וכי הבטיח לעצמו שיעזוב כשלחברה יהיה צוות הנהלה חזק.

מטרו, שרשמה רווח נקי של 13 מיליון דולר ב-2006 והכנסות של 416 מיליון דולר, הוקמה ב-95' במסגרת קבוצת המדיה השוודית מודרן טיימס. העיתון הופץ תחילה בחינם ברחובות שטוקהולם. עם היפרדות מטרו מהחברה האם בשנת 2000, הואצה צמיחתה וכיום היא אחת ממו"ליות העיתונות הגדולות בעולם עם תפוצה של יותר מ-20 מיליון עיתונים ביום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully