וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה ירוק בזה?

ליאור ליברובסקי

5.8.2007 / 12:49

נציג הירוקים במכתב למנכ"ל ערוץ 10: "איך ונדליזם לטבע מתיישב עם האידיאולוגיה הירוקה שהערוץ אימץ לעצמו, אם בכלל אימץ?"

נציג מפלגת הירוקים בשרון, דרור עזרא, פנה בשבוע שעבר במכתב אל מנכ"ל ערוץ 10 מודי פרידמן. במכתב מתרעם עזרא על מה שהוא מכנה "הפגיעה של הערוץ בסביבה". בתלונתו הוא מתייחס לכתבה של צבי יחזקאלי, על אופנוענים בירדן הנוסעים באזורי טבע בתוליים ולכתבה של אביב פרנקל, על רוכבי טרקטורונים בשרון.

עזרא כותב: "לא ידוע לי עד כמה אם בכלל, אנשי ערוץ 10 מודעים לנזק העצום שגורמים לטבע כלי משחית שנקראים רכבי שטח. אזורי טבע שלמים, במיוחד אלו החוליים, ניזוקים לבלי הכר, כל זאת בעקבות הנוהג של נהגי כלי משחית אלו להפוך אזורי טבע למגרש משחקים פרטי שלהם. מיותר לציין את הנזק האדיר שכתבה כזו תגרם לאזורי חולות. בעקבות הכתבה הזו, יש לשער כי בעלי טרקטורונים רבים ינסו את 'הספורט' החדש ודיונה אחר דיונה יהרסו בישראל על מרקם האקולוגי העדין שבהם שנמצא בסכנת הכחדה ועל נופם המיוחד! וכל זאת לשם כמה טיפות רייטינג נוספות!!??"

עזרא מבקש להזכיר במכתבו למנכ"ל ערוץ 10 את המיתוג הירוק של הערוץ: "לפני חודשיים כשנודע לי כי ערוץ 10 מצהיר שהוא הופך לערוץ ירוק, שמחתי ואפילו השתתפתי בקהל בתכנית המיוחדת של לונדון וקירשנבאום שארגנתם ליום איכות הסביבה. חשבתי לעצמי שמן הסתם יפסק הנוהג שלכם, להקרין כתבות בה הכתבים ומרואיינים מבצעים יחדיו ונדליזם בטבע ובנוף בעזרת כלי רכב מוטריים... אין לי שום מושג איך ונדליזם לטבע מתיישב עם האידיאולוגיה הירוקה שערוץ 10 אימץ לעצמו, אם בכלל אימץ?"

ערוץ 10 הגיב לפנייתו של עזרא במכתב: "לפני שיצאנו לצילומי הכתבה הקפדנו הקפדה יתרה שרוכבי הטרקטורונים לא ינהגו באזורים שמוגדרים כשמורות טבע, ואכן הכתבה צולמה במפורש מחוץ לגבולות שמורת הטבע. יתרה מכך דאגנו שבכתבה יובהר שפעילות שטח מסוג זה יש לעשות בדגש על בטיחות וכמובן על קיומה אך ורק במקומות שאינם שמורות טבע.

אנחנו מודעים היטב לפגיעה של רכבי שטח לרבות טרקטורנים בטבע הארץ ישראלי (לראייה כתבה של אביב פרנקל מיום 12.5.07 על הצלת חיות בר, שבה צוינו המפגעים שגורמים רכבי השטח השונים). אנחנו מסכימים עם האמירה שטרקטורונים הם כלים שעלולים לפגוע בטבע ולכן היה לנו חשוב לציין בכתבה את המגבלות שבתוכן יש לפעול בזמן שמבצעים פעילויות פנאי כאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully