וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

330 מיליון שקל עבור פרישה מרצון

יעל ולצר

6.8.2007 / 8:13

האוצר יעביר את הסכום לרשות השידור תוך ארבעה חודשים. ההערכה היא כי אי אפשר יהיה להימנע מפיטורי עובדים

בתוך ארבעה חודשים צפוי להסתיים המשא ומתן לגבי הסכמי הפרישה מרצון בין האוצר לרשות השידור, בהתאם להחלטת נציגי האוצר ונציגי רשות השידור בפגישה שהתקיימה ביום חמישי האחרון - כך נודע ל-TheMarker. לפי ההחלטה, בארבעת החודשים הקרובים אמור האוצר להעביר לרשות השידור 330 מיליון שקל - הסכום שנקבע ברפורמה בעבור הסכמי פרישה מרצון בתנאים משופרים.

ברפורמה שהכריזה באחרונה רשות השידור הוחלט כזכור על העלויות החד-פעמיות שנדרשות לביצוע השינוי המבני ברשות. על פי הרפורמה, 800 מיליון השקלים שהאוצר יעביר להצלת רשות השידור יחולקו בין סעיפים שונים ויוקצו לסגירת גירעון תזרימי עד סוף 2008.

ואולם אחד הסעיפים "הכבדים" ברפורמה, שעליו מתעקשים ברשות, הוא סעיף הפיצויים לפרישה מרצון בתנאים משופרים, שעלותו נאמדת ב-330 מיליון שקל, ושדורש, כמובן, את הסכמת האוצר.

בפגישה רשמית ראשונה בעניין שבה השתתפו משה גביש, יו"ר הנהלת רשות השידור, נציג האוצר ונציג האיגוד הארצי של עובדי הרשות, הוסכם כי האוצר ישלם את הכספים לרשות בתוך ארבעה חודשים, ולא - יחל הליך פיטורים של עובדים שלא יבחרו לפרוש מרצונם.

למרות זאת, מקורות ברשות הביעו אתמול ספק אם האוצר אכן יעמוד בהבטחתו, במיוחד על רקע הצגת תקציב המדינה ל-2008. אחד המקורות אמר: "אני מקווה, אבל פסימי. בתוך ארבעת החודשים האלה נכללים החגים ואירועים נוספים, שבגינם אפשר יהיה למצוא תירוץ למה אי אפשר לשלם את הכסף למרות ההבטחה. קשה להניח שהסכום יתקבל, סביר שמספרם של הפורשים מרצון לא יחצה את ה-200, כך שהסימנים מוכיחים שהליך הפיטורים יהיה בלי נמנע, אבל רק הזמן יוכיח".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "הפגישה אכן התקיימה. גביש שוהה בימים אלה בחו"ל, ולכן אי אפשר היה להשיג את תגובתו לנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully