וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ממהרים להגיד כן ל-VOD

ערן גבאי

7.8.2007 / 11:17

מחלוקת בדירקטוריון yes: "הפתרון הלווייני לווידיאו בהזמנה טוב יותר עבור החברה, שצריכה ב-2008 להתבסס בעיקר על Push VOD"

דעות חלוקות גם בדירקטוריון חברת הלוויין yes באשר לכדאיות בהפעלת שירות ה-VOD באמצעות תשתית רשת בזק. "חברת הלוויין yes צריכה ב-2008 להתבסס בעיקר על פתרון וידיאו בהזמנה מהלוויין בטכנולוגיית ה-Push VOD. זה פתרון טוב יותר עבור החברה", כך, בלי למצמץ בכלל, אומר הבוקר אחד מנציגי בעלי השליטה בחברת הלוויין ל-TheMarker.

עוד לא יבש הדיו על החקיקה שמאפשרת לחברת הלוויין yes לעשות שימוש ברשת בזק לטובת העברת שידורי VOD, וכבר נשמעים קולות אחרים. נזכיר כי מנכ"ל חברת הכבלים, דוד קמיניץ, ניהל מאבק ארוך מול האפשרות ש-yes תעשה שימוש ברשת בזק ותפר בכך את הפרדת התשתיות הקיימת היום בין השתיים. המאבק הסתיים בניצחונה של yes, כשהכנסת אישרה את הצעת החוק שתאפשר לשחקנים חדשים לפעול על גבי תשתית בזק כדי להעביר שירותי טלוויזיה.

את פתרון ה-Push VOD, טכנולוגיה המבצעת דחיסה של תכנים לתוך ממיר הטלוויזיה ובכך עוקפת את הקושי של חברות הלוויין בהשגת ערוץ חוזר לטובת שירותים אינטראקטיווים, יכולה היתה yes לשווק בצורה משמעותית עוד קודם, אך בחרה להשיג תחילה את ההבטחה לשימוש עתידי ברשת בזק, וכעת יוצאים מכיוונה כבר קולות אחרים.

מדאיג לחשוב עד כמה קל לייצר גרסאות שונות בשוק התקשורת ולעבור בהצלחה שימועים במשרד התקשורת על בסיס הפרזה מכוונת. כשקמיניץ הכריז בכל הזדמנות שה-VOD של yes בהישג יד אם רק יסכימו לעשות בו שימוש בפתרון ה-Push VOD, לעגו לו. היום נשמעים הדברים מפי אנשי המפתח בחברת הלוויין עצמה.

יש לציין כי בכבלים היו מעוניינים למנוע את השימוש של yes ברשת ה-ADSL של בזק כדי למנוע מצב בו יהפכו מנויי yes למנויים שבויים של שירות הטלפוניה של קבוצת בזק - שכורכת עדיין רכישת קו טלפון עם רכישת חיבור אינטרנט ב-ADSL. הצעת האוצר לתקציב 2008 כבר כוללת הפרדה בין קו האינטרנט לקו הטלפוניה של בזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully