וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל בגלל ניוד המספרים

איילה צורף

14.8.2007 / 20:51

הסתיים משבר רשת-בזק לאחר 7 שבועות בהם לא פירסמו חברות קבוצת בזק בזכיינית ערוץ 2. בזק ופלאפון לחצו לסיום המשבר

הסתיים המשבר בין רשת וקבוצת , כך נודע ל-TheMarker. לאחר כמעט 7 שבועות בהם נעדרו חברות קבוצת בזק - פלאפון, בזק ובזק בינלאומי - מפרסום על גבי מסך זכיינית ערוץ 2 רשת, יחזרו החברות לפרסם בימי השידור של רשת החל מיום ראשון הקרוב.

הסכסוך החל בשל מחלוקת על מחירי הפרסום של קבוצת בזק ברשת. בשנה שעברה קיבלה קבוצת בזק מחיר פרסום מיוחד ברשת, וזו האחרונה ביקשה להעלות אותו לפני מספר חודשים. בבזק סרבו לשלם מחיר גבוה יותר, והחליטו - בצעד חריג לקבוצה - להחרים את רשת ולא לפרסם בה עד אשר תסכים לספק לבזק את ההנחות בפרסום שסיפקה להם עד כה.

ברשת סרבו להתרגש מהחרם ולו בשל הסיבה שבחודשיים האחרונים יש עומס של ממש על הפרסום בטלוויזיה, ובכל יום מצליחות זכייניות ערוץ 2 (רשת וקשת) וערוץ 10 למלא את מכסת הפרסום היומית המותרת להם על פי כללי הרשות השנייה.

אך בשבועיים האחרונים החליטו בכירים בשני הצדדים - אילן טוביהו, משנה למנכ"ל רשת, ונדב כספי, סמנכ"ל רכש של פלאפון והאחראי מטעם הקבוצה כולה על רכש זמן אוויר לפרסום - להאיץ את המשא ומתן על מנת להביאו לסיום.

כמעט בכל יום במשך שבועיים שוחחו הצדדים בטלפון, התכתבו באי מיילים ונפגשו, עד אשר הגיעו היום להסדר. בשני הצדדים מעידים על פשרה מסוימת. "כל אחד התגמש מעט והגענו לעמק השווה", אומר בכיר באחד מהצדדים.

המניע של קבוצת בזק להאיץ את המשא ומתן היה תוכנית ניידות המספרים שנכנסת לתוקפה בקרוב. שלוש חברות הסלולר מתכננות קמפיינים מאסיווים בכל הקשור לשימור לקוחות לקראת יציאתה לדרך של תוכנית הניידות (שתאפשר לכל לקוח לעבור חברת סלולר, או קו טלפון קווי, בלא שיאלץ להחליף מספר טלפון). הן פלאפון והן בזק היו נפגעות אילו היתה נמנעת מהן האפשרות לפרסם בימי השידור של רשת בימי ההשקה של תוכנית הניידות.

מאידך, גם בכירי רשת קיוו לסיום הסכסוך. בעלי המניות של רשת לא אהבו את הרעיון שקבוצת בזק - אחת הגדולות והחזקות במשק - תהיה שרויה בסכסוך עמוק עם הזכיינית. הדבר אולי אינו מזיק לרשת כיום, כאשר היא ממלאה בלאו הכי את ימי השידור במכסת הפרסומות המותרת, אך הוא עלול להזיק לה עד מאד בימים בהם תהיה תנועת הפרסום חלשה יותר.

מבזק ורשת סרבו להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully