וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Yes תשווק למנוייה את הפתרון הלווייני ל-VOD

ערן גבאי

19.8.2007 / 12:53

יאפשר למנויי yes שבבעלותם yesMAX לצפות בתכנים יחודיים. רק 55 אלף מנויים ממנויי החברה יוכלו לעשות שימוש בשרות

מנכ"ל yes, רון אילון, לא מחכה לבזק. כפי שנחשף לראשונה ב-TheMarker, חברת הלוויין yes החליטה לעשות שימוש בפתרון הלווייני של ה-Push VOD, טכנולוגיה המבצעת דחיסה של תכנים לתוך ממיר הטלוויזיה ובכך עוקפת את הקושי של חברות הלוויין בהשגת ערוץ חוזר לטובת שירותים אינטראקטיווים.

הפתרון יתחיל לעבוד כבר בראשית ספטמבר ויאפשר רק למנויי yes המחזיקים ברשותם מכשירי yesMAX לקבל תכנים נבחרים בנוסף לשידורים הרגילים.

השירות יוכל להיות זמין רק לחלק קטן ממנויי הלוויין, כ-10% בלבד, ואינו מהווה מבחינת החברה תחליף ראוי ל-VOD של המתחרה, חברת הכבלים. הכנסת איפשרה אומנם לאחרונה ל-yes לספק שירותי VOD מלאים על גבי תשתית בזק, אך החברה האם של yes, בזק, מסרבת לפתוח את תשתית הרשת שלה לטובת yes כיוון שאז היא תידרש לפתוח את הרשת גם בפני מתחרים אחרים.

יותר מכך הרשת של בזק מצריכה שדרוג, חלקי בכ-100 מיליון שקל או מלא במאות מיליוני דולרים, כדי להתחיל ולאפשר העברת שידורי טלוויזיה רחבים על גבייה, ובבזק נוטים שלא לבצע את השדרוג כל עוד הם לא מבטיחים לעצמם יתרון רגולטורי בתחרות הטלפוניה הפנים ארצית.

הפתרון הלווייני ל-VOD שיחל לפעול ב-3 בספטמבר, יאפשר למנויי yesMAX לקבל ישירות לממיר המקליט שלהם סרטים נבחרים, ללא כל צורך בפעולה מצד הלקוח. היקף התכנים המועברים בדרך זו הוא כ- 40 שעות צפייה, ו-yes לא תגבה בעבורו תשלום חודשי נוסף, אלא רק תשלום בגין צפייה לפי מחיר של 18.9 שקל לסרט.

דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של yes, אומר כי "החלטנו כי התכנים שיועברו ללקוחות יהיו סרטים מובילים ואהודים מהז'אנרים השונים - קומדיה, דרמה, מתח ועוד. השירות מהווה נדבך נוסף ביכולות הרבות של מכשיר ה-yesMax שהשקתו המחודשת השנה נוחלת הצלחה סוחפת המתבטאת בכ-55 אלף לקוחות המהווים כ-10% מלקוחותינו שנהנים היום ממכשיר ה-yesMax".

yes נערכה למהלך זה כבר כמה חודשים כשרון אילון החליט על פעולה מקיפה לשדרוג ממירים ב-yes לממירים המקליטים, yesMAX. בחברת הלוויין מעוניינים להמשיך ולבצע מהלך רחב של החלפת הממירים כדי להגדיל את היקף צריכת התכנים בקרב מנויי החברה ולהגדיל בהתאמה את ההכנסה הממוצעת ממנוי בחברה.

בשבועות האחרונים דווח ב-TheMarker כי קיימות דעות חלוקות בדירקטוריון חברת yes באשר לכדאיות בהפעלת שירות ה-VOD באמצעות תשתית רשת בזק. "חברת הלוויין yes צריכה ב-2008 להתבסס בעיקר על פתרון וידיאו בהזמנה מהלוויין בטכנולוגיית ה-Push VOD. זה פתרון טוב יותר עבור החברה", כך אמר ל-TheMarker אחד מנציגי בעלי השליטה בחברת הלוויין.

נזכיר כי מנכ"ל חברת הכבלים, דוד קמיניץ, ניהל מאבק ארוך מול האפשרות ש-yes תעשה שימוש ברשת בזק ותפר בכך את הפרדת התשתיות הקיימת היום בין השתיים. המאבק הסתיים בניצחונה של yes כשהכנסת אישרה את הצעת החוק שתאפשר לשחקנים חדשים לפעול על גבי תשתית בזק כדי להעביר שירותי טלוויזיה.

את פתרון ה-Push VOD יכולה היתה yes לשווק בצורה משמעותית עוד קודם, אך בחרה להשיג תחילה את ההבטחה לשימוש עתידי ברשת בזק, וכעת היא משווקת את הפתרון הלווייני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully