וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד הפרסום לחודש יולי: מקאן בראש

איילה צורף

26.8.2007 / 14:56

פעילות האינטרנט נותנת את אותותיה בדירוג החודשי של תעשיית הפרסום. מקאן, שלמור ואדלר גדלו בשל הרחבת פעילות האינטרנט

הפעילות באינטרנט הקפיצה בחודש יולי את היקפי הפעילות של משרדי הפרסום מקאן אריקסון, שלמור-אבנון עמיחי ואדלר-חומסקי & ורשבסקי, כמו גם את קבוצת פובליסיס. נתוני דירוג משרדי הפרסום, המופצים מידי חודש על ידי יפעת בקרת פרסום המודדת את היקפי הפרסום בטלוויזיה, בעיתונות וביתר המדיות, מופצים לראשונה גם לגבי האינטרנט, בהיקף פעילות חודשית. מערכת TheMarker חיברה את הדירוג הכללי של משרדי הפרסום, עם דירוג המשרדים בפעילות באינטרנט.

התמונה המתקבלת מציגה פער משמעותי בין מקאן אריקסון, המדורג ראשון ביולי, עם פעילות בהיקף 11 מיליון דולר, ובין השניים המדורגים אחריו: שלמור-אבנון-עמיחי ואדלר-חומסקי. הללו מסיימים את יולי עם פעילות בהיקף של 7.6 מיליון דולר ו-7.2 מיליון דולר (בהתאמה). הוספת האינטרנט לפעילות אדלר-חומסקי מצמצמת משמעותית את הפער בינו ובין המדורג שני.

מרוויח נוסף מחיבור הפעילות באינטרנט ליתר המדיות הוא פובליסיס-אריאלי. במקרה של פובליסיס, אין בעלות זהה למשרד הפרסום הכללי ולאידיאולוג'יק, משרד הפרסום של הקבוצה באינטרנט, ולכן החיבור ביניהם בטבלאות הוא מלאכותי. החיבור מקפיץ את פובליסיס-אריאלי למקום החמישי בדירוג, עם פעילות בהיקף 4.4 מיליון דולר בחודש.

מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, נתי יעקובי מסר: "אנו מבצעים בקרה בפועל על דפי הבית ודפים פנימיים רבים ב- 20 האתרים הגדולים והמובילים. הבקרה החיצונית מתבצעת באופן ממוחשב ובליווי אנושי במשך 24 שעות ביממה, במסגרתה נדגמים כחצי מליון דפי אינטרנט בחודש".

קיץ חם גם לקוקה קולה

הוספת האינטרנט לפעילות הכללית מקפיצה גם את היקף הפעילות של החברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה קולה ישראל). החברה השקיעה כ-650 אלף דולר בפרסום באינטרנט לבדו, לקראת כפר המוזיקה בקוקה קולה, וזאת, בנוסף 2.2 מיליון דולר בקמפיין הכללי, בעיקר בטלוויזיה. בסך הכל, השקיעה החברה המרכזית 3.5 מיליון דולר בקמפיין הקיץ שלה.

ועדיין, רשתות השיווק מובילות את רשימת הענפים המפרסמים עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-5.2 מיליון דולר. במקום השני נמצאת קטגוריית התקשורת הסלולרית, עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-4.7 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully