וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה אישרה את המלצות שטרום

איילה צורף

26.8.2007 / 18:21

הזכייניות יחשפו את גובה העמלות שמקבלים משרדי הפרסום. אם לא יחול שינוי לטובה ברמת השקיפות בשוק, תפנה הרשות לחקיקה

בדיון שנערך הערב אישרה מועצת הרשות השניה את כל המלצות דו"ח שטרום לנושא עמלות ענף הפרסום. ולכן, כבר בדוחות הקרובים שיגישו זכייניות ערוץ 2 ו-10 (קשת, רשת וישראל 10) הן תחוייבנה לפרט את גובה העמלות, עמלות היתר והבונוסים שהן נותנות למשרדי הפרסום כחלק ממערכת היחסים המסחרית שבין משרד הפרסום וזכיינית הטלוויזיה.

עד כה - בדוחות השנתיים שהעבירו זכייניות ערוץ 2 ו-10 לרשות השניה - הרגולציה האחראית על הפיקוח של הטלוויזיה המסחרית, לא פרטו הזכייניות לעומק מה רמת העמלות שהן משלמות למשרדי הפרסום.

עוד אימצה הרשות השניה את ההמלצה לפיה אם בתוך שנתיים לא יחול שינוי משמעותי לטובה בכל הקשור לרמת השקיפות בקשרים המסחריים שבין זכייניות ערוץ 2 ו-10 ובין משרדי הפרסום, יש לפנות לחקיקה מלאה שתסדיר את נושא העמלות.

המלצה נוספת שאושרה, במידה והגברת השקיפות לא תביא ליציבות בשוק, היא שלא להכיר לזכייניות בהוצאות העמלות כהוצאות שיחושבו לזכותן בהתדיינות הכלכלית מול הרשות השניה. עד כה הוכרו ההוצאות הללו כחלק מההוצאות הכלליות של הזכייניות, בעיקר לטובת הקלות שהללו ביקשו מהרגולציה. כאמור, גם סעיף זה אושר תוך סייג כי ילקחו בחשבון שנתיים בחינת השוק, לאחר ההחלטה על הגברת השקיפות.

כזכור, דו"ח שטרום, שנחשף לראשונה ב-TheMarker גרם לסערה בתעשיית הפרסום. הבחינה שערך שטרום אודות רמת העמלות המשולמות בתעשיית הפרסום נעשתה לאור דרישת הרשות השניה לגלות בדיוק כמה כספים משלמות הזכייניות למשרדי הפרסום. זאת, על רקע הבקשה של רשת קשת וערוץ 10 לקבל הקלות בהוצאה על תוכן, מתוך טענה כי הן אינן מרוויחות מספיק כסף. בדיקת שטרום העלתה כי רמת העמלות שמשלמות רשת קשת וערוץ 10 למשרדי הפרסום עומדת על כ-30% מסך תקציבי הפרסום. עוד העלתה הבדיקה מסקנות לפיהן משרדי הפרסום והזכייניות יחד פעלו במשך שנים ארוכות לעוות את הנתונים האמיתיים על רמת העמלות הקיימות בשוק.

בשלב הבא תיפגש הרשות השניה עם זכייניות הטלוויזיה המסחרית ותעדכן אותן בעניין ההחלטות, תסביר להן כיצד עליהן להגיש את הדוחות השנתיים שלהם.

דוברת הרשות השנייה אישרה את הדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully