וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא יעוקל

ארנה קזין

29.8.2007 / 10:34

נדחתה בקשת ניוזקו להטיל עיקולים על "ישראלי". המשיבים טענו כי הבקשה נועדה לחסל את העיתון, והיא נגועה בחוסר ניקיון כפיים

רשם בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט שמואל ברוך, דחה את בקשת חברת ניוזקו שבבעלות המיליארדר האמריקאי שלדון אדלסון, להטיל עיקולים זמניים על קבוצת הירש מדיה, שבבעלות איש העסקים שלמה בן צבי, שהיתה שותפתה של ניוזקו בבעלות בחינמון "ישראלי". ניוזקו חויבה לשלם להירש מדיה 30 אלף שקל הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין.

ניוזקו הגישה בקשה להטלת עיקולים זמניים על קבוצת החברות של בן צבי, לרבות הירש מדיה ו"ישראלי", לאחר שבקשה קודמת שלה להטלת עיקולים התקבלה בכפוף להפקדת עירבון, אך בוטלה לאחר שהעירבון לא הופקד. לאחר ביטול הסכם השותפות על ידי ניוזקו, היא תיקנה את כתב התביעה, באופן שתביעתה כוללת בקשה להשיב את סכומי השקעתה ב"ישראלי". לטענת ניוזקו, בהחלטות קודמות של השופט ברוך נקבע כי בן צבי והירש מדיה הפרו לכאורה את ההסכמים עמה.

המשיבים טענו בתגובה כי הבקשה נועדה לחסל את "ישראלי", והיא נגועה בחוסר ניקיון כפיים. לטענתם, ניוזקו הציגה גרסות שונות ולא מבוססות בנוגע לגובה החוב כלפיה, באופן שלא מצדיק הטלת עיקולים. עוד נטען, כי ניוזקו ביטלה את ההסכמים שלא כדין, וכי בהסכמים נקבע שלא תהיה השבה של השקעה. כמו כן, נטען כי ניוזקו ביקשה להטיל עיקולים על ישראלי, כדי להביא לירידה בערכו ולרכוש אותו במחיר מופחת.

השופט ברוך דחה את הבקשה, וחזר וקבע כי אין להטיל עיקולים על נכסי העיתון, שכן אם הוא יירכש על ידי ניוזקו המתחרה, הדבר לא יאפשר את המשך הוצאתו. אמנם בדרך כלל טענות הגנה אינן מהוות צידוק לאי הטלת עיקולים, אך במקרה מיוחד זה של טענות סותרות, יש בכך כדי להפחית מעילת התביעה לכאורה, ולהביא לאי הטלת העיקול. מעל הכל, קובע ברוך, נראה כי מתן צו עיקול עלול לגרום לנזק כלכלי משמעותי ל"ישראלי" שאין לו כל הצדקה. מטעם זה נמנע ברוך אפילו מחיוב המשיבים מהפקדת עירבון במקום העיקול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully