וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטו מהמסילה

יעל ולצר

2.9.2007 / 17:39

עורך עובדה נחקר במשטרה בחשד לעבירה על חוק הנוער בתוכנית על מעון מסילה לנערות חוסות. הכתבה הורדה מאתר קשת

דורון גלעזר, עורך התוכנית "עובדה", נחקר בשבוע שעבר במשטרה. במקביל, אולצה הזכיינית קשת להוריד מאתר האינטרנט שלה את הכתבה על הנערות החוסות במעון מסילה. זאת בעקבות תלונת המרכז לחינוך משפטי וקליני לזכויות אדם ולאחריות חברתית באוניברסיטה העברית, בטענה שהתוכנית עברה על חוק הנוער, כשחשפה את זהותן של חלק מהנערות החוסות במעון.

בנוסף לתלונה במשטרה, מתכוונת אחת הנערות, שנחשפה בתוכנית בניגוד לרצונה ובניגוד לחוק, להגיש תביעה כנגד התוכנית והזכיינית.

ב-7 בדצמבר 2006 שודר בערוץ 2 סרטה של אורלי וילנאי-פדרבוש, שבמרכזו עמד נושא הטיפול בנערות במצוקה במעון מסילה. לטענת נציגי המרכז - טענה שנסמכת גם על ידי מכתבי תלונה שנשלחו למערכת "עובדה" ולקשת על ידי גיורא רוזן, נציב תלונות הציבור ברשות השנייה לרדיו וטלוויזיה, ועל ידי נחום עידו, דובר משרד העבודה והרווחה - עברו בכתבה על חוק הנוער, טיפול והשגחה.

לטענתם, לצורך הכתבה ראיינה פדרבוש בחורה, שהוצגה כמדריכה, בטשטוש מלא, בעוד שפניהן של נערות חוסות לא טושטשו, ולא עוות קולן כנדרש על פי החוק. לטענת המתלוננים, הכתבה פגעה בבנות החוסות, וכתוצאה מכך שתיים מהן הודיעו לאחר הכתבה כי אינן רוצות לצאת לחופשה, משום שמכריהן יודעים עכשיו היכן הן שוהות.

כאמור, בעקבות התלונה במשטרה, הורידה קשת את הכתבה מהאתר ובמקביל נחקרו נציגי התוכנית במשטרה. מיד לאחר השידור פנו נציגי הקליניקה למנכ"ל ערוץ 2 ולעורכי "עובדה" ודרשו לטשטש את פני הבנות באתר, אבל לדבריהם הדבר לא נעשה.

טשטוש חסר משמעות

שי ינובסקי, סטודנט למשפטים המתנדב במסילה ועובד בקליניקה לייצוג בני נוער: "בתוכנית הוצג תחקיר על המעון, תוך חשיפת זהותן של קטינות החוסות במעון באופן מלא, לעתים באמצעות טשטוש מינורי חסר משמעות, שלא הותיר ספק לדמיון. בכתבה מופיעים פני הבנות באופן מלא וללא כל טשטוש פעמים אחדות".

ינובסקי הסביר כי "קרובי משפחה, מכרים ואנשים מסביבתן של הנערות זיהו בוודאות את זהות הבנות באופן מלא כתוצאה מהכתבה. מדובר בקטינות חסרות ישע בגילאים 17-13. קרובי משפחה ומכרים, שנמנעה מהם הידיעה שהבנות נמצאות תחת חסות המעון, נוכחו לדעת לראשונה בעובדת הימצאותן במעון מול מסכי הטלוויזיה בבתיהם. בנוסף לנזק הזה, מספר בנות מצויות כתוצאה מחשיפת זהותן בתוכנית בסכנת חיים".

ינובסקי הוסיף ל-TheMarker: "הנערה החוסה במעון פנתה אלינו בעקבות התחקיר. לאחר שבדקנו את טענותיה, פנינו בכתב לעורכי התוכנית ולמנכ"ל ערוץ 2, והתרענו על כך שהכתבה מצויה באתר הבית של חברת קשת, אולם עד היום לא קיבלנו מהם כל תגובה. הקליניקה רואה בתחקיר עיתונאי, ובמיוחד בתחקירי "עובדה", פעילות מבורכת, אולם היא לא היתה יכולה להתעלם מחשיפה מבישה ופוגענית של נערות החוסות במעון. הקליניקה נאלצה בסופו של דבר להגיש תלונה במשטרה.

הקליניקה אינה פועלת ככלי שרת של המעון או כשלוחתו בשום צורה, והראייה היא שעיסוקה העיקרי של הקליניקה בתוך מעון מסילה הוא ייצוג נערות במסגרת דיונים כנגד החזקתן במעון. אנו נמצאים בקשר מתמיד עם הנערה ועם המשטרה לצורך הטיפול בפרשה. הנערה הביעה את רצונה להגיש תביעת נזיקין ולדרוש פיצויים בגין השפלתה בפומבי. בימים אלה נשקלת האפשרות לייצג אותה אף בהליך זה".

דורון גלעזר, עורך "עובדה" סירב להגיב. ממשטרת ירושלים אישרו את החקירה, אבל סירבו להרחיב. מקשת נמסר בתגובה שהכתבה הורדה באחרונה מהאתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully