וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טכנאי קול ישראל בעיצומים

יעל ולצר

8.9.2007 / 18:14

לא ישדרו ואף לא יקליטו את הקונצרטים המיוחדים שנערכים במסגרת הפסטיבל הבינלאומי למוסיקה קאמרית בירושלים

הטכנאים בקול ישראל משביתים שוב את המערכת. לאחר שלא שידרו לפני כחודש את מבזקי החצי במשך יום אחד ולאחר שהשביתו את השידורים בקול ישראל למשך שעת מחאה, הודיעו כי החל מהיום, יום שבת, לא ישדרו ולא יקליטו את הקונצרטים המיוחדים שנערכים במסגרת הפסטיבל הבינלאומי למוסיקה קאמרית בירושלים, עקב סירובה של רשות השידור לשלם להם שעות נוספות עבור עבודה זו.

בתחילה הודיעו הטכנאים שלא ישדרו את הקונצרטים החל משבת ועד לסיום הפסטיבל ביום רביעי, אלא שלאחר התערבות TheMarker, הודיעה רשות השידור, כי קונצרט הסיום החגיגי, שיתקיים בערב ראש השנה, ישודר בכל זאת.

הפסטיבל הבינלאומי למוסיקה קאמרית מתקיים בירושלים זו השנה העשירית, וזוכה לתהודה עצומה גם בארץ וגם בעולם. הוא מתקיים תמיד במשך שבועיים בחודש ספטמבר, והכרטיסים לקונצרטים נמכרים מראש, וגם היום קשה למצוא קונצרט שנותרו לו כרטיסים. במקביל שודרו תמיד כל הקונצרטים בקול ישראל (הגל הקלאסי, 91.3 FM), כשבכל יום יש קונצרט אחד חגיגי, והוקלטו, כשחלק מההקלטות יועדו לחו"ל, כשנגנים מצמרת הנגנים של העולם לוקחים גם הם חלק בפסטיבל. השנה, במלאת עשור לפסטיבל, אירגנו המנהלת האמנותית של הפסטיבל, הפסנתרנית אלנה בשקירובה, ויושב הראש יחזקאל בייניש, תוכנית מיוחדת וחגיגית, שעומדת בסימן יצירות אחרונות של מלחינים. אחת היצירות שתושמע היא של ויקטור אולמן, מלחין יהודי מוערך במיוחד שנספה בשואה.

כאמור, השנה קיבלו מארגני הפסטיבל הודעה מחטיבת ההנדסה של קול ישראל, שעקב סירוב רשות השידור להעניק להם שעות נוספות, לא ישודרו ולא יוקלטו ארבעת הימים האחרונים של הפסטיבל.

יו"ר הנהלת הפסטיבל, יחזקאל בייניש: "זו שערורייה. ניידת השידור של קול ישראל עומדת פה סגורה, כי הטכנאים הודיעו שהם לא יכולים להקליט קונצרטים בערבים. לטענתם, החל מהשעה 16.00 הם אמורים לקבל שעות נוספות לפי הסכמי העבודה שלהם, והיות והם לא יקבלו זאת, הם לא ישדרו. עצוב לי באופן אישי, אבל עצוב להרבה נוספים. יש אשה עיוורת שמחכה כל השנה לפסטיבל אותו היא יכולה לשמוע רק ברדיו, וכמוה יש עוד הרבה סיפורים. יש אמנים ידועים שמגיעים לכאן ולוקחים איתם את ההקלטות, כי זהו פסטיבל שמאדיר את שמה של ישראל בעולם המוסיקה. איך אפשר שסכסוך עבודה פנימי ברשות יפגע במפעל האדיר הזה? השגתי חברת הקלטות פרטית ואני אממן את ההקלטות בימים החסרים, אבל מה זה אומר על המדינה שבה אנחנו חיים"?

מהנהלת רשות השידור נמסר בתגובה: "הנהלת קול ישראל הודיעה מראש למארגני הפסטיבל, כי עקב המצוקה הכספית בה מצויה הרשות וצמצום השעות הנוספות, לא יתאפשר שידור ארבעת הימים האחרונים של הפסטיבל. בעקבות פניות של מארגני הפסטיבל, נעשה מאמץ מיוחד מצד יו"ר הרשות, משה גביש, ומנהל קול ישראל, יוני בן מנחם, כדי לשדר את היום האחרון החגיגי, החותם את הפסטיבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully