וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי קוצ'יק ייעץ לעיתונאי רשות השידור

יעל ולצר

16.9.2007 / 19:12

מנכ"ל משרד ראש הממשלה בתקופת ברק מצטרף לגלעד שר ומירב פרסי-צדוק­, גם הם אנשי ברק לשעבר, המסייעים לעובדי רשות השידור

ביום רביעי הקרוב ייפתח המשא ומתן בין עיתונאי רשות השידור לבין האוצר, ההסתדרות וההנהלת הרשות בעניין הרפורמה המתוכננת. סקירה מהירה של היועצים ששכרה אגודת עיתונאי רשות השידור מעלה כי כולם היו שייכים למטה ברק בעת שהאחרון כיהן כראש ממשלה.

יוסי קוצ'יק, מנכ"ל משרד ראש הממשלה בתקופת אהוד ברק, שבין היתר שימש גם ממונה על השכר באוצר, נבחר על ידי אגודת העיתונאים כמי שיוביל מטעמם את המשא ומתן בעניין הרפורמה ברשות השידור.

קוצ'יק יקבל מאגודת העיתונאים של רשות השידור אלפי דולרים בחודש בתמורה לייעוץ. עוד יסייעו לאגודת העיתונאים במשא ומתן עוה"ד גלעד שר ואופיר טל, שמספקים לאגודה ייעוץ משפטי כבר כמה שנים, וגם הם משתכרים תמורת שירות זה אלפי דולרים בחודש. שר, כידוע, היה מנהל הלשכה של אהוד ברק.

חברה נוספת בצוות המשא ומתן של אגודת העיתונאים היא מירב פרסי-צדוק, לשעבר יועצת התקשורת של ברק. ל-TheMarker נודע שגם שכרה יסתכם באלפי דולרים בחודש.

כל נושאי התפקידים הנ"ל נמצאים כיום במגזר הפרטי:­ שר במשרד עורכי דין שעוסק בדיני עבודה, וקוצ'יק ופרסי-צדוק הם בעלי משרד משותף שעוסק באסטרטגיה תקשורתית.

יש לציין שגם יצחק (בוז'י) הרצוג, השר הממונה על רשות השידור, שימש מזכיר הממשלה בתקופה שברק היה ראש ממשלה.

לטענת אחיה גינוסר, ממלא מקום יו"ר איגוד העיתונאים הארצי וראש אגודת העיתונאים בירושלים שאחראי גם על תחום רשות השידור באגודה, בחירת האנשים נעשתה מתוך שיקולים מקצועיים, והרקורד של קוצ'יק ושר כמומחים ידוע.

"זה רק מקרה שכולם אנשי ברק", אמר גינוסר. "אנחנו עיתונאים ברשות שידור ממלכתית. היו לפנינו כמה שמות, ובחרנו את קוצ'יק, את פרסי-צדוק ואת שר. המאחד את האנשים האלה בעינינו הוא שהם כולם אנשי תנועת העבודה, והם באמת מבינים את חשיבות השידור הציבורי ­ ויעשו הכל כדי שרשות השידור לא תקרוס".

לדברי גורם אחר באגודה, "שמעתי שאומרים שזה 'כשר אבל מסריח'. בעיני, זה לא נכון. המטרה המשותפת של כל האנשים האלה הוא להיות חתומים על הסכם השכר החדש, ואם אכן הרפורמה תצא אל הפועל ­ עבור כל אחד מהם זה יהיה הישג אדיר. ואולם הם עדיין אנשים פוליטיים מבחינת הקשרים שלהם, שלא לדבר על הרצוג, שעדיין נמצא בממשלה כשר הרווחה ועדיין מקורב לברק".

פרסי-צדוק אישרה בשמה ובשם קוצ'יק את היותם מייעצים לאגודת העיתונאים במשא ומתן המתנהל על הרפורמה. "יוסי קוצ'יק הוא בעל חברה לייעוץ בתחום הרפורמות, שינויים מבניים, שכר וכוח אדם. הוא צבר ניסיון רב בתחומים אלה,­ מה גם שבהיותו הממונה על השכר באוצר הוא הכיר את המערכת", אמרה.

פרסי-צדוק אישרה את היותם שותפים במשרד קוצ'יק-פרסי-צדוק, אבל הדגישה שלעומת פרויקטים אחרים שבהם טיפלו ביחד, הרי שבמשא ומתן הזה כל אחד מהם מטפל בנפרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully