וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון: הכתבה על רצח תאיר ראדה לא תשודר

ענת קם

17.9.2007 / 12:41

בית המשפט דחה היום את הערעור שהגישה רשות השידור נגד החלטת המחוזי שלא לאפשר את שידור הכתבה העוסקת בחקירת הרצח

בית המשפט העליון דחה היום את ערעורה של רשות השידור על ההחלטה לאסור את שידור הכתבה על חקירת רצח תאיר ראדה, כתבה שכוללת קטעים מחקירתו של רומן זדורוב.

בתחילת אפריל הגישה רשות השידור בקשה לאישור שידור הכתבה לבית המשפט המחוזי בנצרת. הבקשה הוגשה לבית המשפט היות וקיים סעיף בחוק סדר הדין הפלילי האוסר פרסום תיעוד חזותי או קולי של חקירה. רשות השידור ביקשה לקבוע כי הסעיף אינו חל על הכתבה המדוברת מאחר ו "נקודת המוצא, על פי הטענה, הינה כי הליכי חקירה ומשפט מהווים חלק מהותי ונכבד מ'השיח הציבורי', אם בעניין חקירה או משפט ספציפיים ואם בעניין חובת הפומביות והחשיפה של הליכי חקירה ומשפט באשר הם."

ביהמ"ש המחוזי קיבל את טענת המדינה לפיה יש לפרש את החוק כלשונו ולאסור את שידור הכתבה, זאת על אף שזדורוב עצמו לא התנגד לפרסומה. היום, כאמור, דחה ביהמ"ש העליון את הערעור שהוגש ע"י רשות השידור וקבע כי הכתבה לא תשודר.

גורם משפטי אמר היום לוואלה! ברנז'ה, כי "הפרשנות שניתנת לחופש הביטוי וזכות הציבור לדעת לאור ההלכות שניתנו היום, מצמצמת את אפשרות כלי התקשורת לסקר ולבקר את עבודת המשטרה ובתי המשפט".

מרשות השידור נמסר בתגובה, כי "הרשות תכבד את החלטת בית המשפט העליון... לדעת רשות השידור, ההחלטה מהווה סטייה מהלכות קודמות של העליון, הרואות בחופש הביטוי ערך עליון. ההחלטה פוגעת בזכותו של הציבור לדעת ולבקר את עבודת המשטרה והפרקליטות... הפגיעה בולטת במקרה זה, בו המשטרה חשפה לעיני הציבור ראיות שונות כדי להציג את הצלחתה בחקירה, ואילו הפרקליטות מנעה פרסום קלטות החושפות צדדים אחרים... רשות השידור תמשיך להיאבק על זכותה לשדר ועל זכותו של הציבור לדעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully