וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי "ישראלי" שפוטרו ביולי טרם קיבלו פיצויים

יעל ולצר

17.9.2007 / 16:41

"ישראלי": הפיצויים יגיעו לפני יום כיפור; פיטורי 15 העובדים ביולי מתווספים לעובדים שפוטרו קודם לכן

כ-15 מעובדי החינמון "ישראלי", שפוטרו מעבודתם במהלך יולי, דורשים מ"ישראלי" לקבל את שכר הפיצויים שלהם ואת שארית השכר שהובטחה להם.

לטענת העובדים, פיטוריהם נעשו בהסכמה, אולם הם התנו את הסכמתם בכך שהליך הפיטורים ייעשה בצורה חוקית ובקבלת מכתב מ"ישראלי" על הפסקת יחסי עובד-מעביד. כמו כן הם התנו את פיטוריהם בקבלת סך הסכומים שמגיעים להם, שעבור חלקם מסתכמים בכ-50 אלף שקל. לטענתם, מאז ועד היום טרם התקבל בידיהם המכתב וטרם התקבל הסכום.

אחד העובדים המפוטרים סיפר: "מצבו הקשה של 'ישראלי' ידוע. לצערי, עזבתי את העיתון ובכלל את החברה לאחר שלוש שנות עבודה בה. בסך הכל מגיעים לי כ-50 אלף שקל עבור פיצויים ושאר תשלומים שלא שולמו בזמן.

"מיולי ועד היום כבר עברו שלושה חודשים, לא קיבלנו את הכסף ולא את מכתב הפיטורין, שמהווה נדבך חשוב מבחינה חוקית להמשך דרכנו. שוחחנו מספר פעמים עם המערכת, ובכל פעם הבטיחו שנקבל את המכתב ואת הכסף שמגיע לנו, אבל בינתיים אלו רק מילים.

"מיד לאחר יום כיפור אנחנו מתכוונים להגיע למערכת בתל אביב, ואם גם אז לא נקבל את המכתב והכסף, נפנה לדרכים נוספות כמו בקשת פירוק".

העיתון מופץ בכ-60 אלף עותקים

מצבו הקשה של החינמון "ישראלי" ידוע מזה זמן, והוא הולך ומידרדר. נכון להיום הוא מופץ בכ-60 אלף עותקים רק בתחנות רכבת ואוטובוס. פיטורי 15 העובדים ביולי מתווספים לעובדים שפוטרו קודם לכן.

ככל הידוע, נותרו היום במערכת "ישראלי" כ-15 עובדי מערכת ועוד כעשרה עובדי מנהלה. כל העובדים לא קיבלו את משכורתם בזמן מזה כמה חודשים, וכשכבר קיבלו את המשכורת, היא הגיעה באיחור ובתשלומים.

את דמי ההבראה ותשלומי הזכויות הסוציאליות, כבר מזמן שהעובדים אינם מקבלים. למרות זאת, מסרבים במערכת "ישראלי" להודות בכך שהחינמון ייסגר. מקורבים לבעלים, שלמה בן צבי, טוענים שגם אם לא יימצא משקיע או קונה, לא ירשה לעצמו בן צבי לסגור את החינמון בשנה הקרובה, למרות שלא ישרוד הרבה מעבר לכך.

ממשרד יחסי ציבור וילדר, שמייצג את "ישראלי" נמסר בתגובה: "כל הפיצויים שצריכים להגיע למפוטרים יגיעו כפי שהובטח, לפני יום כיפור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully