וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטראוס תחלק מחדש את תקציב הפרסום

איילה צורף

18.9.2007 / 11:47

נשקלת האפשרות לשלב משרד פרסום שלישי במערך הפרסום של הקבוצה. בין היתר נשקלת התקשרות עם באומן-בר-ריבנאי

קבוצת שטראוס מחלקת מחדש את תקציבי הפרסום - כך נודע ל-TheMarker. עד כה טיפלו שני משרדי פרסום, שלמור-אבנון-עמיחי וראובני-פרידן, בתקציב הפרסום הכולל של הקבוצה שנאמד ב-20 מיליון דולר בשנה. כעת נשקלת האפשרות לשלב משרד פרסום שלישי במערך הפרסום של הקבוצה, כשבין היתר נשקלת התקשרות עם באומן-בר-ריבנאי. (שאינו מטפל כיום בתקציב פרסום של מחלבה כלשהי).

במסגרת מהלך החלוקה מחדש ייבחנו משרדי הפרסום הקיימים של שטראוס ויוחלט מי יטפל באיזה מותג. כיום מטפל שלמור בחלק הארי של תקציב הפרסום הקשורים למותגי הקבוצה: פרה, פסק זמן, מלוחים (דוריטוס, צ'יטוס), דנונה ובתחום הקפה. על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, מתחילת השנה פירסמה שטראוס באמצעות שלמור בכ-10 מיליון דולר (במחירים ריאליים), ואילו באמצעות ראובני היא פרסמה בהיקף של כ-7 מיליון דולר. ראובני מטפל במותגים מילקי, אחלה, מאסט ובתחום הגבינות.

הקשר בין משרד הפרסום ראובני-פרידן וקבוצת שטראוס מתבסס על כך שעירית שטראוס, אחותה של עפרה שטראוס יו"ר הקבוצה, מחזיקה ב-9.5% בעלות בראובני-פרידן. עוד נודע כי באחרונה הפסיקה עירית שטראוס לקחת חלק בפעילות השוטפת של המשרד, אך החליטה, לעת עתה, להישאר בעלת מניות במשרד.

סימנים ראשונים לבקע במערכת היחסים בין ראובני-פרידן והנהלת שטראוס ניתן היה לראות לפני כשנה. אז החליטה הנהלת שטראוס-עלית להפר את האיזון הקבוע שהיה נהוג עד אז בין שני משרדי הפרסום, והעבירה לשלמור את תקציב המותג פסק זמן, שהיה אז לקראת מהלך פרסומי רחב היקף. עד אז חולקו תקציבי הפרסום במידה מאוזנת ושוות משקל בין שני המשרדים.

בהמשך העניק אודי פרידן, שותף במשרד, ראיון בעיתונות, שבו אמר כי ההסכם המסחרי עם קבוצת שטראוס אינו משתלם, וכי הוא מתקשה לעבוד עם הלקוח. בשטראוס זעמו על הדברים, בעיקר כעס ארז ויגודמן, מנכ"ל הקבוצה. בשלב זה כבר היה ברור כי תעודת הביטוח של משרד הפרסום, השותפה עירית שטראוס, כבר אינה תעודת ביטוח איתנה מספיק, וכי הקשר בין החברות צריך לעבור חיזוק - אחרת הוא יסתיים. כעת ייבחן הקשר בין משרד הפרסום והחברה לאור ההחלטה לחלק מחדש את המותגים. השאלה היא מי יהיה משרד הפרסום שיקבל את חלקו הארי של התקציב היא זו שתכריע לגבי עתיד הקשר של הקבוצה עם משרדי הפרסום שלה.

עירית שטראוס ואודי פרידן סירבו להגיב לדברים. מקבוצת שטראוס נמסר בתגובה כי אינם נוהגים להתייחס לחלוקת תקציבי הפרסום של הקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully