וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשר לוותר על הרפורמה?

יעל ולצר

19.9.2007 / 14:09

רשות השידור תקבל 20 מיליון שקל בשנה בתמורה להפקת החדשות האזוריות בכבלים. בשלב זה קיים רק מסמך הבנות בנושא

רשות השידור תפיק, ככל הנראה, את חדשות HOT בכבלים תמורת 20 מיליון שקל בשנה החל מינואר 2008. אם אכן ייחתם החוזה, תחליף רשות השידור בתפקיד את חברת ההפקות JCS, שהפיקה את החדשות בחמש השנים האחרונות. כך נודע ל-TheMarker.

חוזה הפקת החדשות האזוריות בין חברת ההפקות JCS להוט יסתיים בסוף דצמבר. מתחילת ינואר תתחיל, כל הנראה, רשות השידור להפיק את החדשות, למרות שכרגע קיים רק מזכר הבנות בנושא, והנושא עדיין לא נחתם סופית. להחלטה זו הגיעה בסוף אוגוסט ועדת הכלכלה של הכנסת בתום דיון סוער בנושא.

החדשות האזוריות מובאות בכבלים חמש פעמים ביום. בנוסף, משודרת גם מהדורה בערבית, כשכל התוכניות סוקרות אזורים בשטח גיאוגרפי רחב בארץ, ומסקרות בעיקר נושאים פריפריאלים.

הטענה המרכזית שנשמעה בדיון בנושא היתה שזהו תפקידו של השידור הציבורי להפיק מהדורות מסוג זה. נכון לעכשיו, טרם קיבלה JCS הודעה רשמית בנושא, אבל נמסר לה כי מתקיים משא ומתן בשלבים סופיים עם רשות השידור לגבי הפקת החדשות.

לעומת זאת, הביעו גורמי תקשורת תמיהה, האם בכלל יוכלו ברשות השידור להספיק להתארגן ולהעלות את חדשות היום במתכונת איכותית, כשנותרו רק חודשיים עד לסיום החוזה עם JCS. זאת במיוחד לאור הסערות שעוברות בימים אלו על הרשות לקראת הרפורמה.

לטענת גורמים שישבו בוועדת הכלכלה, הצביעו נציגי הרשות על הבעיה, והוסיפו שהיו מעדיפים שהחדשות יעברו לרשות הציבורית רק ב-2009. אלא שרוב חברי הכנסת שישבו בוועדה, תמכו ברעיון להעביר את חדשות הכבלים להפקת השירות הציבורי.

גבי רוזנברג, מנכ"ל קבוצת JCS ויו"ר דירקטוריון חברת חדשות היום, שמפיקה את חדשות HOT: "חמש שנים הפקנו את החדשות האזוריות. התחלנו משבע מהדורות ביום ומהדורה בערבית, ולפני כשנתיים צומצם מספר המהדורות לחמש ביום ומהדורה בערבית. הגענו לפריפריות ולמקבלי ההחלטות וסייענו לקהילה, ואני גאה בתקופה זו. אני בהחלט מצטער על ההחלטה".

מחברת HOT נמסר: "אנחנו רק צינור בין המדינה לחברה שתפיק את החדשות, וקיבלנו את האינפורמציה".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "הנושא עדיין בבדיקה לקראת החלטה סופית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully