וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דם טבורי יזע ודמעות

20.9.2007 / 16:28

בוטל צו איסור הפרסום מכתבת התחקיר של TheMarker על ביוקורד. הצו ניתן במעמד צד אחד ובוטל, בקרוב תינתן החלטה סופית בנושא

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, ריבה ניב, הורתה היום להסיר את צו איסור הפרסום שהוטל בערב ראש השנה לגבי פרסום כתבת התחקיר "איפה הם שומרים את הדם שלכם", של הכתבת רוני לינדר-גנץ שפורסמה בתאריך ב-6 באוגוסט השנה.

הכתבה עוסקת בבנק הדם הטבורי הפרטי ביוקורד, שהציג בפני לקוחותיו מצג לא מדויק באשר למיקום מנות הדם של ילדיהם, שנשמרות אצלו לטווח של עשרות שנים. הכתבה דנה גם בקשר של הבנק כביכול עם בנק הדם הטבורי הגדול בעולם, CBR מארה"ב.

הצו ניתן בשבוע שעבר במעמד צד אחד, לאחר שנציגי ביוקורד לא יידעו את עיתון "הארץ" על קיום הדיון, בניגוד להוראת בית המשפט. נציג ביוקורד הודה בדיון כי לא יידע את העיתון על קיום הדיון.

במהלך הדיון הציגו פרקליטי עיתון "הארץ", עורכי הדין תמיר גליק ותום נוימן ממשרד "ליבליך מוזר", מסמך של מנכ"ל החברה האמריקנית CBR בו הוא מתנער מהקשר עם ביוקור. המנכ"ל הוסיף כי "אני בהחלט לא הייתי מסתכן ומאחסן את הדם הטבורי של התינוק שלי בחברה שמתנהגת בצורה כזו".

כמו כן, הציגו נציגי העיתון בפני השופטת פסק דין לפיו בשנת 2001 הורשע מיקי שחם, מנהלה של ביוקורד המחזיק ב-80% ממניותיה, בפלילים בגין עבירות של קבלת דבר במרמה, קבלת דבר בתחבולה ופגיעה בפרטיות.

לטענת עיתון "הארץ" בדיון בבית המשפט, מאחר שהרשעות אלה קשורות בעיסוקיו בנושאים פארה-רפואיים, הרי שלכאורה יש לכך השלכות על כשירותו לנהל בנק דם שמתיימר להציל חיים וגובה תשלום מלקוחותיו למשך 20 שנה מראש.

כמו כן, הציגו החלטה נוספת של בית משפט השלום בתל אביב משנת 2006 בה פירט בית המשפט כי חברות קודמות שנוהלו על ידי שחם נקלעו לקשיים כלכליים. שחם טען אז כי אין ביכולתו לשלם את סכום אגרת בית המשפט וכי השתכרותו בשנת 2005 היתה 500 שקל לחודש בלבד, וניסה להסתיר מבית המשפט את עובדת היותו בעל מניות בביוקורד.

שחם טען כי ביוקורד לא ביצעה כל הטעיה וכי הכתבה התמקדה בעניינים שוליים חסרי משמעות שלא היה מקום להבליטם.

ההחלטה שניתנה במעמד צד אחד בוטלה כאמור, והשופטת קבעה כי הבקשה הסופית לצו מניעה תוכרע לאחר קבלת סיכומי שני הצדדים. ביוקורד יוצגה על ידי עו"ד ישראל ליבנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully