וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלב הראשון במכרז הרדיו האזורי יצא לדרך

ענת קם

23.9.2007 / 13:07

מועד הגשת המכרז לרשות השניה הוא דצמבר 2007, זאת בתנאי שלא הייתם מעורבים בהפעלת רדיו פיראטי בשנתיים האחרונות

הרשות השנייה יוצאת במכרז לתחנות הרדיו האזורי: באפריל 2008 יסתיים הזיכיון של שש תחנות הרדיו האזוריות שעלו בגל הראשון ב-1995: רדיו חיפה, רדיוס, רדיו ללא הפסקה, רדיו ירושלים, רדיו דרום ורדיו קול הים האדום באילת. . לצורך המשך השידורים, מוציאה הרשות השנייה מכרז לתחנות האזוריות שיאפשר כניסתם של גורמים חדשים לרדיו האזורי. מועד הגשת המכרז לרשות השניה הוא דצמבר 2007 ובפברואר 2008 הרשות צפויה לפרסם את הזוכים.

הרשות השניה דורשת כי הגופים הניגשים למכרז לא היו מעורבים בהפעלת תחנות רדיו פיראטיות בשנתיים האחרונות. כחלק מהמאבק בתחנות הפיראטיות, יתקיים מכרז גם להפעלת תחנה תורנית-ספרדית ותחנה באזור יהודה ושומרון שיפנו לקהל המהווה חלק ניכר ממאזיני הרדיו הפיראטי.

מנכ"ל הרשות השניה מנשה סמירה התייחס לסוגיית התחנה ביהודה ושומרון ואמר: "הקמת תחנת רדיו אזורית ביהודה ושומרון אינה מהווה הצהרה פוליטית, מבחינתנו זהו שירות שאנחנו נותנים לציבור החי שם בדיוק כמו שחברת החשמל מספקת להם חשמל. כמובן שנפקח על התכנים ונדאג שלא תתקיים תעמולה פוליטית משום סוג."

המכרז שם דגש גם על התנהלות כלכלית ראוייה, קידום איכות השפה העברית ותרומה מיוחדת לקהילה בדמות הקצאת זמן שידור ושילוב הפריפריה החברתית, המהווה מלכתחילה קהל יעד לתחנות אלו.

הרדיו הדיגיטלי? כשנגיע לגשר

סמירה התייחס לאפשרות החקיקה בנושא הרדיו הדיגיטלי. סמירה אמר כי הרשות השניה לא תוכל להבטיח סיוע לתחנות האזוריות כשתחנות הרדיו בלווין יחלו לפעול, זאת כמובן בכפוף לחקיקה בנושא, אולם הוא ציין כי על פי המצב בעולם, הרדיו הדיגיטלי, אינו פוגע בנתח השוק של תחנות ה-FM.

נורית דאבוש, יושבת ראש מועצת הרשות השנייה אמרה: "הרדיו האזורי הינו משאב ציבורי מוגבל. מטרתנו במכרז היא לאפשר פלורליזם ותחרות שווה בין הגורמים על השליטה בתחנות האזוריות. מנתונים שיש בידינו, התחנות האזוריות מהוות חממה ליצירת אנשי תקשורת וחשוב לנו להמשיך ולקיים את המדיום הזה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully