וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם שכר בין קשת ליוצרים

ענת קם

24.9.2007 / 15:24

ההסכם מסדיר את תנאי ההתקשרות ותעריפי המינימום, ישפר בעשרות אחוזים את תנאי השכר של הבמאים והתסריטאים

קשת תחתום היום עם איגודי הבימאים והתסריטאים על הסכם המסדיר את תנאי ההתקשרות ותעריפי המינימום עם בימאים ותסריטאים שהם חברי האיגודים, בכל הנוגע לתוכניות מסוגה עילית המופקות באמצעות הפקות הבית של קשת ובעבורה בלבד. יצוין, שקשת הינה גוף התקשורת הראשון שהגיע לכלל חתימת הסכם מול האיגודים הנ"ל.

מדובר בשני הסכמי שכר היסטוריים, אחד לאיגוד הבמאים ואחד לאיגוד התסריטאים, שמשפרים בעשרות אחוזים את תנאי השכר של כותבים ובמאים, ומפרטים את תת הז'אנרים השונים שהתפתחו בטלוויזיה המקומית בעשור האחרון בתחום הסוגה העילית - דרמה, מערכונים ודוקומנטארי בתחומי הכתיבה והבימוי.

ההסכם יהפוך להיות הסכם השכר הרשמי של איגודי היוצרים עבור כל הפקה של כל אחד מ- 700 חברי האיגודים. ההסכם נחתם לשלוש שנים ותכליתו הכרה בצורך להסדיר ולאפשר ליוצרים תנאים אופטימליים ליצירת תוכן מקורי באמצעות קביעת רף הבסיס בכל הנוגע לתשלום בעבור הפקותיה של קשת.

זהו ההסכם השמיני שחותמת קשת עם הארגונים המייצגים את העוסקים במלאכת תחום היצירה בישראל. בין הגופים שעמם קשת חתומה על הסכם: שח"ם - איגוד שחקני המסך, אמ"י - איגוד אמני ישראל, אק"ט - איגוד העובדים בקולנוע ובטלוויזיה בישראל, הפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות בע"מ, אקו"ם , תל"י - חברת התמלוגים של התסריטאים בישראל, עיל"ם ואשכולות.

אבי ניר, מנכ"ל קשת מסר: "קשת רואה חשיבות רבה בשיתוף פעולה הדוק ופורה בינה לבין איגודי הבימאים והתסריטאים על מנת לאפשר יצירת תוכן איכותי. אני מבקש להודות לכל מי שהיה שותף במו"מ האינטנסיבי וההוגן שהתקיים בין הצדדים"

דורון צברי, יו"ר איגוד הבימאים מסר: "זה היה משא ומתן לא קל אבל תמיד ענייני והוגן. מהיום במאים ותסריטאים, שמשקיעים מאמצים עצומים בהבאת הסיפור הישראלי למסך, יוכלו להתפרנס בכבוד ולקבל שכר הוגן על עמלם"

ליאורה קמינצקי, יו"ר איגוד התסריטאים: "מדובר בתעודת בגרות לאיגודים ולקשת שהשכילו יחד לחתום על הסכם תקדימי. אנחנו מצפים ומקווים ששאר גופי השידור ילכו בעקבות הדוגמא שקשת הציבו".

את ההסכם ניהלו מטעם קשת היועצת המשפטית עו"ד ניבה כובשי וסמנכ"ל הפקות אירית אמבר ומטעם האיגודים עו"ד סמדר בן נתן, אסף פרץ, ליאורה קמינצקי, דורון צברי ורוני ניניו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully